Afghanistan ..zo corrupt als de pest.Hoe kan de president van dit land er een einde aan maken?Of is hij zelf ook....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Presidenten in landen als Afghanistan zijn niet veel machtiger dan de warlords. Als ze in het zadel willen blijven zullen ze hun loyaliteit moeten kopen.
's Lands wijs 's lands eer zullen we maar zeggen.
Het is eenvoudig een beetje onnozel van ons dat wij landen die daar niet aan toe zijn willen inrichten als westerse democratieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja,dat heb je aan alles kunnen merken,met de zogenaamde verkiezingen! Hoe jammer voor de bevolking het ook is,we moeten er zo snel mogelijk wegwezen,het kost alleen maar mensenlevens en het lost niets op! Het is toch uiterst merkwaardig,dat meneer Mohammed,de tegencandidaat zich zo maar terugtrok.

Toegevoegd na 16 uur:
Sorry,Mohammed moet natuurlijk Abdullah zin!
Met dank aan Babyfaced!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is in ieder geval beschuldigd door zowel zijn tegenstander tijdens de verkiezingen als door de toenmalige vn-gezant. De vn-gezant is overigens ontslagen omdat hij dit naar buiten bracht.

Trek je conclusies dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afganistan is helaas niet het enige land dat zo corrupt is als de neten. En je zult het misschien niet geloven maar in Nederland gebeurt ook genoeg dat het daglicht niet kan verdragen. Maar als je dat dus wilt aanpakken dan zul je bij de top moeten beginnen en dat is in Afganistan de President. Helaas worden in dat soort landen de meest rechtschapen mensen die iets tegen corruptie willen doen, monddood of echt dood gemaakt. Grote kans dus dat ook de President corrupt is, omdat hij gedwongen wordt of uit eigen wil. Het is dus een visiueze cirkel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kring rond de Afghaanse president Hamid Karzai is herhaaldelijk in verband gebracht met omkoping. Die beschuldigingen overschaduwden ook de recente presidentsverkiezingen in Afghanistan. Ongeveer een derde van de Afghanen steunde oppositieleider Abdullah Abdullah. Die trok zich terug uit de strijd vanwege grootschalige fraude, waardoor Karzai werd herkozen...