wordt iran gevaarlijk ?

Iran gaat tien nieuwe centrales voor de verrijking van uranium bouwen.

Het land beschikt over een nucleaire fabriek bij Natanz en een kernreactor nabij de stad Qom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Er zijn zoveel landen met nucleaire wapens : China, Pakistan, India. Tot nu toe is het enige land die de atoombom als wapen heeft ingezet Amerika geweest en volgens mij was dat een nogal onnodige actie.
Toevallig is de wereld nu bezeten van Iran, een tijdje geleden was het Irak.
Niemand durft iets te doen tegen China, Rusland noch Amerika dus dan maar zeuren over andere landen.
Wat mij betreft moeten alle kernwapens en chemische wapens worden ontmanteld, c.q. vernietigd, geen enkel land is verantwoordelijk genoeg om ze te bezitten of mag de verantwoordelijk hebben om ze te bezitten. Maar als een land ze heeft waarom niet alle landen, is ten minste eerlijk, kan de ene partij niet de andere chanteren.
Elk land heeft immers de potentie om te slaan van vriend naar vijand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee hoor.
Iran wordt niet gevaarlijk.
Amerika is nog gevaarlijker.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maar ik zie eerder iran ons opblazen dan amerika.. amerika is niet gevaarlijk voor ons...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je geen zorgen er wonen zoveel moslims hier.
Iran Blaast nederland niet op. zeker weten.!
Houd je cool...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben er niet bang voor , ze kunnen het gewoon zeg ik.
itsme
14 jaar geleden
@dirk14 als je dat al zo zeker weet, waarom stel je de vraag dan nog?
In de zin dat er een oorlog kan ontstaan, is 't reeds 'een gevaarlijk land'. Want over 't algemeen zal men een dreiging willen ontmantelen vóórdat 't echt gevaarlijk wordt. Met Obama aan 't roer is 't echter een stuk ontspannender geworden t.o.v. Bush.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Iran vrije hand krijgt worden ze gevaarlijk. Als andere staten daar een halt aan toeroepen zal dit binnen bepaalde grenzen kunnen blijven.

Dit is altijd een spel van uitproberen, provoceren, ontkennen, spionnage, misleiding, militaire dreiging, samenwerking en tegenwerking. En als uitkomst dat USA als sterkste macht probeert alles naar eigen inzicht te willen regelen.
itsme
14 jaar geleden
Bestse Dirk jij maakt je veel te druk (voor 14 jaar)..Als de 14 jaar je leeftijd is...

Iran wordt zeer sterk in de gaten gehouden door Amerika en De VN, zodra er ook maar iets op wijst dat behalve de verrijking van uranium ook daadwerkelijk wordt gebouwd aan de daadwerkelijke atoombommen zal er onmiddellijk worden ingegrepen, en dan zeg ik je; dan is het land binnen 48 uur, niet meer compatibel om deze bommen af te maken..noch te werpen...

Toegevoegd na 2 minuten:
Beste

Toegevoegd na 2 minuten:
had ik al daadwerkelijk gezegd?

Toegevoegd na 15 minuten:
compatibel is capabel.

Met dank aan user: nieuwsgierig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
compatibel met wat of wie???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet compatibel tot het gooien van atoombommen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liever gezegd tot het gooien van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MET het gooien van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke , dat is fijn om te horen =) nee ben 16.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
combatibel = samen te voegen met......bedoel je misschien capabel??? zeg dan gewoon 'in staat' - ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan stel je rake vragen Dirk! Voor iemand van 16.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok sorry Nieuwsgierig je hebt gelijk...Capabel bedoel ik bedankt dat je me wat leert,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal geen rare vraag voor iemand van 16...
Hoe oud moet je zijn voor zo'n vraag dan? 17, 20 of mischien 30?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat hij bedoeld , dat iemand van 16 zich daar niet zoveel mee bezig houd. ( ik ook niet , las het toevallig op nu.nl )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt Dirk,
denk dat de meeste 16 jarige jongens achter de game console zitten op scooters scheuren of andere d.ingen ondernemen, dan Dirk doet. Maar dat is juist goed Dirk! Je geeft je algemene kennis een voorsprong op de andere mensen van je leetijd..
Maar wel goed om je op zulke jonge leeftijd al te verdiepen wat er in de wereld gebeurt. Ik zou me echter niet al teveel zorgen maken. Veel landen in de wereld hebben dergelijke potentiële wapens. De vraag is of ze deze zullen gebruiken. Als ze dat zouden doen heeft dit voor Iran ook slechte gevolgen, dus dat zal niet zomaar gebeuren. De veiligheidsraad van de VN is goed georganiseerd, de NAVO ook, er zal onmiddellijk ingegrepen worden als dat nodig is. De politieke situatie in Iran is zeker grillig, maar dat is op zoveel plaatsen in de wereld, zowel nu als in het verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen.

Wanneer Iran ook maar wijst naar een ander land worden ze al door minstens 30 andere landen platgegooid. Vertrouw daar maar op. Dus het zou regelrechte zelfvernietiging zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soort dammen zegmaar xD
Niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk.
Iran is tot nog toe niet agressief geweest, maar het heeft wel buren met atoomwapens. Pakistan is b.v. zo'n land waarvan het moeilijk te zeggen is wie er straks achter de knoppen van de bommen zit.
Het is dus begrijpelijk dat Iran er een dreiging tegenover wil stellen.
Hoewel ik geen sympathie koester voor het regime in Iran zijn ze tot nog toe niet erg oorlogszuchtig gebleken en zijn er gevaarlijker staten die een bom hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Niet oorlogszuchtig? Wie voerde er een oorlog tegen Irak?
Wie voorziet de Hamas en de Hezbollah van raketten?
Wie geeft geld en wapens aan El Queda? Je mag 2 maal raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belgié ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman: Irak was de oorlog tegen Iran begonnen.
Wie levert wapens en atoombomkennis aan Israël?
Ha, die Dirk14;

Ligt eraan waar je leeft en wat je houding ten opzichte van andere landen is. Er zijn genoeg andere landen die over soortgelijke installaties beschikken waar we geen moment wakker van liggen. Is Frankrijk ook niet gevaarlijk? Of India? Of Israel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb irak altijd gevaarlijk gevonden,wat denk je van amerika??
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iran is al heel lang heel gevaarlijk. Ze worden in de gaten gehouden, maar ze zijn niet gek. We kunnen niets doen.