Ja, dat mag. In de wet staat geen beperking over het programma van de partij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, als u maar voldoende leden bij elkaar krijgt. De limiet ken ik niet uit mijn hoofd maar er is een minimum Nederland is een vrij land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het minimum aantal leden is 1, zoals bij de PVV. dat is een partij met 1 lid, namelijk Geert Wilders, en veel medewerkers.
Misschien bedoel je de kiesdrempel die je moet halen om in de Kamer (etc.) te komen, maar dat heeft niets te maken met het aantal leden van een partij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensendie voor u kiezen en een LIDkaart van uw partij hebben noemt men nog altijd LEDEN. Uzelf populair maken is ook een sterk punt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent verkeer geïnformeerd. Zoals ik al zei, heeft de PVV maar 1 lid. Er zijn geen andere leden: de Kamerleden niet, de fractiemedewerkers niet, de Statenleden niet, de gemeenteraadsleden niet.
Die hebben dus geen LIDkaart en zijn derhalve ook geen LEDEN, om jouw spelling aan te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Engeland zegt men "I rest my case " .
Succes in de politiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sja, je hebt nu eenmaal ongelijk. Iets meegekregen van het vertrek van Hero Brinkman? Dat ging onder andere om het feit dat de PVV maar 1 lid heeft en daarmee niet democratisch genoeg is volgens Brinkman.
Ja, dat mag, maar erg succesvol zul je niet worden.

Stel jij hebt precies hetzelfde in je programma staan als partij A, dan zullen mensen die dat programma goed vinden klinken, eerder voor A kiezen, omdat die al bekend is, jij bent dan slechts de nieuweling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ook juist vernieuwend werken, als mensen bijvoorbeeld uitgekeken zijn op Wilders, en Brinkman richt exact eenzelfde partij op, zal hij ook zeker stemmen gaan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht. Maar in de huidige economisch lastige tijd zullen mensen vooral stemmen met hun portefeuille in hun hand en minder met overige idealistische zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In geval van wilders en brinkman zal het niet dezelfde partij worden want brinkman zal de nAdruk leggen op verschillen. Hij snapt zelf ook dat hij daar de winst uit moet halen
Ja, dat mag, maar je mag niet de teksten, logo's en dergelijke van die partij overnemen, daar zit copyright op. Dus dezelfde inhoud mag wel, maar de teksten kopiëren mag absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, maar hoe dat juridisch zit weet ik niet exact en zal van geval tot geval onderzocht moeten worden. Is bijvoorbeeld de volgorde van items ook iets waar copyright op zit? Ik denk het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen copyright maar auteursrecht.