Is er sprake van Democratie in Rusland sinds de val van de sovjet unie?

Is er duidelijk sinds de sovjet unie en jeltsin verandering te zien in de vrijheid onder medvedev en poetin of heeft het kremlin nog steeds alle touwtjes en in handen en is rusland nog even zo totalitair als dat het al was alleen dan meer achter de schermen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is echter een schijn democratie, lijkt vrij door vele partijen, maar Poetin heeft nog steeds de touwtjes in handen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet meer zo dat een ideologie zoals het communisme destijds de mensen onderdrukt, maar het is natuurlijk wel duidelijk dat de democratie bij lange na niet functioneert zoals in Nederland. Mensen zoals Poetin proberen toch het imago van een superstaat vast te houden. Alles wat daar tegenin druist, zoals de opstandige republiek Tsjetsjenië bijvoorbeeld probeerde, wordt met harde hand de kop ingedrukt. Verder is er aantoonbaar gefraudeerd met de verkiezingsuitslag. Dus er is nog een lange weg te gaan voor de Russen om een echte democratie te worden.