Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang moet een soldaat in dienst zijn?

Ik zat eens na te denken misschien kan ik bij de marechaussee als reservist werken en soldaat bij de landmacht! Maar hoelang per jaar moet een soldaat in dienst zijn en hoelang moet een werknemer bij de marechaussee (reservist )in dienst zijn per jaar? En is het te combineren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Amadea
12 jaar geleden
Aangezien er geen dienstplicht meer is, is er geen verplichte tijd meer om als soldaat in dienst te zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat snap ik... Maar ik kies er toch zelf voor maar ik neem wel aan als ik in dienst ga voor de defensie dat als ik betaald krijg wel een bepaalde tijd aan het werk moet zijn in het buitenland etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Defensie betaald jouw opleidingen die je in dienst volgt, daarom kun je niet altijd zomaar weg

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijna alle militaire functies zijn fulltime. Maar:

Militair ben je niet van 9 tot 5. Bij de landmacht moet men werkzaamheden onder alle omstandigheden kunnen uitvoeren: overdag en 's nachts, bij 40 graden boven óf onder nul en in binnen- en buitenland.
Juist daarom houden we bij de landmacht goed in de gaten dat je voldoende tijd en ruimte hebt voor je privéleven.
Maar of dat genoeg is voor een bijbaan als reservist?

Net als alle militairen treden reservisten vrijwillig in dienst en kunnen voor korte perioden in actieve dienst worden geroepen.

En dat kan dus niet als je al voor je reguliere baan een poos van huis bent.

Dit is de site, waar je alle informatie kan vinden.
Schrijf je in voor een open dag.
En kijk alvast of je wel in aanmerking komt.
Je kunt de folder over het keuringsproces ook downloaden.

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/98/meer-weten-of-solliciteren.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over reservisten: tekenen een contract van 4 jaar. Na die 4 jaar kunnen ze het telkens met 1,2,3 of 4 jaar verlengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding