Is er een politieke partij die alcohol gebruik wil terugdringen / alcohol problematiek wil aanpakken?

Sommige politieke partijen willen korte metten maken met (soft)drugs. Bijvoorbeeld coffeeshops in de omgeving van scholen verbieden. Is er ook een politieke partij die in gelijke termen ook zo over alcohol praat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol is ook drugs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zal heus wel een politieke partij zijn die dat wil aanpakken. Maar ik ben van mening dat dat bijna niet te realiseren is als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar hoeveel geld er in om gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"er zal heus wel een politieke partij zijn die dat wil aanpakken."
Misschien... Al zou ik dan niet weten welke. (Écht aanpakken, dan.)
Behalve dan de CU (en wellicht GL/SP/PvdD) die de leeftijd wil oprekken naar 18.

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle oppositiepartijen zullen zeggen dat ze er tegen zijn en er alles aan zullen doen om dit tegen te gaan. Maar die beloftes kunnen ze toch meestal niet waar maken. Het gaat hun alleen maar om de meeste kiezers naar zich toe te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar dit is geen antwoord op mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien is het klinkklare onzin.
Een partij, die hier tegen echt iets zegt te willen gaan doen is GROEN LINKS. Zij nemen dit punt ook steeds mee in hun campagnes.

Ik citeer : Het gebruik van alcohol, tabak, soft- en harddrugs wil GroenLinks ontmoedigen door meer en betere voorlichting te geven aan jongeren en ouders. Ook wil GroenLinks reclame voor alcohol, tabak en drugs tegengaan.