je inkomen wordt minder als je alimentatie wegvalt. wijziging inkomen doorgeven aan belastingdienst toeslagen, en je krijgt t te horen of je meer gaat ontvangen of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stiena58
14 jaar geleden
bij de belasting kan ik nergens
iets daarover vinden
en ik doe het niet op de kosten of geld van anderen,want ik heb zelf schade ervan
maar de belastbaarheid brengt me in de problemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb toen een nieuw formulier ingevuld met aanvraag huursubsidie met daarin mn gewijzigde inkomen. bij mij viel ook mn alimentatie weg.

Andere antwoorden (5)

Ik zou naar een sociale raadsman in je woonplaats gaan, die kan je er zekerheid over geven, wij kunnen alleen maar speculeren...

Antwoord: Ik weet het niet, wellicht wel, wellicht niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op de site rechtopgeld.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk wat je nu hebt aan inkomen.

Je komt in aanmerking als je per maand minder hebt 631 euro en per jaar niet hoger zit dan 21000 als je alleen bent, samenwonend is dit 28.475.
Ben je ouder van 65 en is je maximuminkomen 19.800 - 27.075 euro.
Let op spaargeld en beleggingen tellen ook mee.
Zie bron hieronder om door te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik niet. Jij neemt vrijwillig afscheid van de alimentatie en wilt nu de teruggang in inkomen op de maatschappij verhalen. Ik mag toch hopen dat dit feest niet doorgaat.
paulus811
14 jaar geleden
Of je recht hebt op huurtoeslag is afhankelijk van je inkomen en niet of je vrijwillig afstand hebt gedaan van inkomen. Je kan nu dus meer huurtoeslag ontvangen. Waarom je afstand hebt gedaan van je alimentatie gaat de Belastingdienst niets aan en de gv-ers ook niet.