Alles wordt duurder, de lonen stijgen niet of nauwlijks. waarom komt het Nederlandse volk niet in actie!

De regering helpt het mooie Nederland naar de kl...

Zorgverzekeringspremie omlaag, Openbaar vervoer goedkoper enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De regering moet eens bij de rijke beginnen. Dan de middenmoot en dan de lagere inkomens. Oke je vraag is een beetje negatief. Maar er zit in zekere zin wel waarheid in. En de mensen die hier zeggen van niet, hebben er waarschijnlijk nog niet zoveel last van.
Zijn nog niet ontslagen en hoeven niet ineens met 30% minder te leven. Nee niet iedereen hoeft zich nog zorgen te maken over hoe en of ze aan het eind van de maand nog wel geld overhouden om te eten. En hoe ze de kinderen een winterjas en schoenen kunnen bieden. Want dit zijn wel de mensen die hierdoor juist verder in de stront zakken. Dadelijk 3 maanden geen huur meer kunnen betalen en op straat komen te staan.

Een nieuwe baan is ook op dit moment niet snel te verkrijgen, en natuurlijk je kan alles aanpakken. Maar een mens wil ook zekerheid. Zekerheden wil heel Nederland op dit moment van de politiek horen, maar voorlopig ziet het er naar uit dat dit niet gaat gebeuren. Onze generatie moet boeten voor alle goede welvaart die Nederland ons bood. Stukje bij beetje wordt alles afgenomen en teruggedraait. Maar goed ook hier slaat Nederland zich doorheen, we zijn per slot van rekening een hard werkend volk.

Mocht je een actie houden of horen ervan, ik ben van de partij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Die komt in actie, die gaat alles betalen, moeten harder werken, kunnen later aan het pensioen beginnen, het Nederlandse volk komt in actie, echt wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niet het hele Nederlandse volk in korte termijnpolitiek denk, zoals jij! Als de dingen die jij noemt goedkoper moeten worden, wie moet het verschil dan gaan betalen? Juist, de belastingbetaler, oftewel, vestzak-broekzak verhaal....
Betalen moet je toch, hoe erg je ook in actie komt!
Je kunt beter zorgen dat je meer geld gaat verdienen, is doorgaans makkelijker dan een stelsel veranderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb je alles niet zo goed op een rijtje....gezet.
Het Nederlandse volk, dat nooit één geheel zal worden, wordt in het kader van jouw woorden veelal vereenzelvigd met de beweging van Wilders.
Antwoord op je vragen:
Niet alles wordt duurder, lonen blijven op een behoorlijk peil, het volk komt in actie bij de eerstvolgende verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee redenen : Nederlanders hebben het helemaal niet zo beroerd als ze zo nu en dan nog wel eens willen doen voorkomen (we hebben een echte klaag-cultuur die je je alleen maar kunt permitteren met een volle buik , een dak boven je hoofd, een warme kamer, warme sokken aan je voeten en een dokter om de hoek) .

Daarnaast kan iedereen wel vinden dat het geld anders verdeeld moet worden, maar feit is dat er een beperkte hoeveelheid geld is, (die de belastingbetaler moet ophoesten overigens - maar die belasting moet natuurlijk ook naar beneden als ik je goed begrijp ?) die over al die wensen verdeeld moet worden. Het iedereen altijd naar de zin maken kan niet, daar is domweg het geld niet voor (en we zijn ook helemaal niet van plan dat ook allemaal op te hoesten voor elkanders 'wensen'), dus zoeken we altijd een gulden middenweg. Dat is voor een groot deel waar de politiek om draait.

Gratis openbaar vervoer en goedkopere zorgpremie klinkt leuk, maar wie gaat dan de kosten voor dat openbaar vervoer en die zorg ophoesten ?? Het spijt me, maar Sinterklaas bestaat niet, al zou de Linkse Kerk ongetwijfeld graag een dergelijke bisschop in de gelederen hebben - daar weten ze wel hoe je geld moet uitgeven dat je niet hebt ! .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het nederlandse volk is een gemoedelijk volk en ze weten ook wel als ze in aktie willen komen kan het alleen met een burgeroorlog dus of het dat waard is?.
tevens heb je verschillende religie"s in nederland wat dan ook haat en nijd geeft . dus je moet bedenken win je er dan wat mee?.
je kunt alleen stemmen en hopen dat er wat veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wordt altijd duurder. Dat heet inflatie. Echter de lonen stijgen aardig mee, net zolang totdat 't gemiddelde productieniveau niet efficiënter kan worden. Dat kan bijv. gebeuren als de natuurlijke bronnen teveel uitgeput zijn, bijvoorbeeld. Een geheel natuurlijk proces, veroorzaakt door de enorm grote bevolking wereldwijd. Uiteindelijk zal dan eindelijk de bevolkingsgroei eens stagneren (er blijft geen andere 'optie' over). Hoe meer mensen op deze aarde, hoe grotere stagnaties je zult krijgen in de 'cyclus' - en uiteindelijk zal de bevolking niet verder kunnen groeien. Ik zeg cyclus, want mooie vloeiende lijnen in de ontwikkeling moet je niet verwachten. Daarvoor zijn er véél te veel variabelen. Maar het is geen voorspelbare cyclus. Het gaat op en neer, net als in een achtbaan.

In actie komen: waartegen? Dan moet je in actie komen tegen de bevolkingsgroei of zelfs bevolkingskrimp voorstellen. Da's nl. de enige oplossing op lange termijn. Alle andere oplossingen zijn korte-termijn-denken of nog-meer-van-armere-landen-afpakken, voor zover we 'efficiënter de bronnen omzetten in goederen' even vergeten. Nederland is er nog lang niet klaar voor om actie te voeren in dezen. Men moet eerst inzicht krijgen in de grote lijn. Dat duurt nog wel ff...

Efficiënter de bronnen omzetten in goederen zal trouwens alleen lukken als er voldoende geld in wetenschap wordt gestoken. En ja, daar vallen ook al die onderzoekjes onder die menigeen als totaal onnuttig beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De inflatie is erg laag, waar klaag je dan over?
Heel veel zaken zijn goedkoper geworden, je kijkt alleen naar de dingen die duurder zijn geworden of zullen worden.
Dus ik zie ons nog niet naar de kl... gaan!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het uitgangspunt voor jouw vraag is wel heel erg kort door de bocht.
Ik ben echt niet een verdediger van de regering, maar hier stel je een vraag met het uitgangspunt van een beschonken tiener.

Alles wat je wilt ontvangen, zal door een ander betaald moeten worden. En omdat we volgens jou allemaal meer willen ontvangen, moet het geld dus maar uit de lucht komen vallen. Misschien is dat de enige oplossing voor het door jou geschetste probleem.
itsme
14 jaar geleden
Het Nederlandse volk verdient geld en geeft het uit. De regering zorgt alleen dat zij die meer nodig hebben dan ze verdienen ook geld ontvangen. Als je wilt dat er meer voorzieningen komen, moet je zorgen dat het Nederlandse volk meer verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherp gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jurist
En hoe wordt dat betaald dan? Of doen we gewoon de huisartsen de deur uit ofzo, gaan we gewoon in de rij zitten voor de eerste hulp? Dan kan de zorgverzekering fors omlaag! En het openbaar vervoer bekostigen we door superhogebenzine prijzen en geen onderhoud meer aan de wegen. Mijn idee Eerste een goed plan hoe het anders kan en dan in actie komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we ook niet in actie komen als het regent.

Ik snap de redenering "Het is crisis, dus eisen we meer welvaart" niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Goof;

Omdat het Nederlandse Volk (wie dat ook mogen zijn) op geen enkele manier willens en wetens te kort wordt gedaan. En los daarvan; tegen wie moeten ze in actie komen en wat zouden ze daarmee bereiken? Laat ze lekker politiek actief worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regering doet goed zijn best.!
Volk moet niet ouwehoeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist