Asiel aanvragen kan dat alleen in Nederland?

Moet je in België ook asiel aanvragen of moet dat in heel Europa Amerika ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bewoners van de Europese Unie hoeven geen asiel aan te vragen voor de overige EU-landen.

Kom je niet uit een van de EU-landen en wil je daar gaan wonen, dan moet je asiel aanvragen, dus ook voor België en de overige landen.

Amerika kent ook de asielprocedure. Denk maar eens aan de Mexicanen die illegaal de grens oversteken. Ze krijgen geen asiel en proberen het op die manier.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://2s2u.com/p2go.com/2011/05/asiel-in-de-vs/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, mits je legaal in een land wil wonen (maar als je een visum hebt, kan je er natuurlijk ook blijven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
asiel is alleen voor mensen die buiten europa komen en zich willen vestigen in nederland, een asiel zoeker komt vaak uit een probleem land...
als europeaan heb je wel een verblijfsvergunning nodig..
die krijg je als je bv in nederland werk hebt en een inkomen, dan kan je een verblijfsvergunning aanvragen,..

in america heb je een visum nodig, daar vestigen is alleen mogelijk als je daar of je ouders hebt wonen, of een broer of zus..en dan kan je een permanenten visum krijgen...

Toegevoegd na 8 minuten:
in alle europese landen kan je asiel aanvragen..
ook in america, ligt helemaal aan het land van herkomst..

veel landen geven politiek asiel als er een dreigende situatie is..