Wat is de nieuwe hoofdstad van Europa?

Dacht Berlijn? Weet iemand een column waar meer info in staat?

Toegevoegd na 7 minuten:
Elke vorm van info waarin onderbouwd kan staan dat het ''de nieuwe hoofdstad van Europa'' kan zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Europa heeft toch helemaal geen hoofdstad?

Er is wel een culturele hoofdstad van Europa. Op wikipedia staat daar veel informatie over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel heeft de Europese Unie geen hoofdstad.

Brussel, dat sinds een aantal decennia de Europese instellingen huisvest, wordt beschouwd als de de facto hoofdstad van de Europese Unie (EU). Officieel heeft de Europese Unie echter geen hoofdstad en ook geen intentie er een vast te leggen. De stad huisvest onder meer de officiële hoofdzetels van de Europese Commissie, de Raad van de Europese Unie, de Europese Raad en de tweede zetel van het Europees Parlement.