In zekere zin wel, echter denk ik niet dat Geert
dit als zodanig zal opvatten.( uiteindelijk is hij wel het eea gewend).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, maar wat is geen vorm van intimidatie?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wilders een racist noemen getuigt enkel van naïviteit. Hij uit kritiek op een geloof, niet op een ras. Het verschil? Van een ras kun je niet afstappen, van een geloof wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is naïf om te denken dat je van een geloof kan afstappen. Dit is een visie op hoe de wereld in elkaar zit. Bovendien waarom zouden Islamieten dit doen. Er is niets mis met de Islam. Sommige mensen rechtvaardigen het voor geweld. Maar zo zijn er evenveel passages uit de bijbel die geweld kunnen rechtvaardigen. Zo zijn er ook veel christenen die geweld plegen door bijvoorbeeld abortus klinieken op te blazen of kijk naar de kruistochten. Is hiermee het christendom gevaarlijk NEE! Natuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het Westen kent religie als iets persoonlijks, iets tussen jou en een god. Vanuit die denkwijze kijkt men ook naar de islam. En dat is de grootste fout die men kan maken. Islam is niet persoonlijk. Islam omvat alles. Wanneer je moslim bent is alles in het leven islam. Islam vertelt je wat je mag eten, wat je mag denken, wat de wet is, met wie je moet trouwen, wanneer je moet bidden, in welke richting je moet bidden enzovoort, enzovoort. Islam is naast een religie, een politieke ideologie waarbij het woord van de profeet en allah boven alles staan. Niks geen door mensen gemaakte wetten, niks geen gekozen leiders zoals wij dat kennen. Islam is allesomvattend, en zo dient ze ook gezien te worden. Alleen dan kun je begrijpen wat er aan het gebeuren is, en dat de geschiedenis zich zal herhalen.
En dit zijn geen sprookjes uit duizend en één nacht, dit was bittere werkelijkheid, en zal het ook weer worden. En het Westen blijft maar doen alsof er een ‘gematigde islam’ bestaat en dat het met onze gematigde moslims allemaal wel meevalt. Maar de werkelijkheid is, is dat ook deze moslims zich achter de wetten van de islam zullen scharen op het moment dat hun levensovertuiging in de meerderheid is. Het is dan ook totaal verkeerd om deze hele issue op de man te spelen, het ‘spel’ zal op een veel hoger niveau moeten worden uitgevochten. Deze eeuw nog wordt het kiezen of delen, de dhimmie status of de dood. Tenzij het Westen nog op tijd ontwaakt en keihard optreed tegen de islamisering van het Westen. Begin de islam maar serieus te nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat u maar eens moet kijken naar het huis van een moslim. Er is zo iets als een gematigde moslim. Ik ken er persoonlijk meerde het lijkt mij sterk dat u ook maar een moslim kent of weet wat de Islam inhoud. Islam is een religie en alle argumenten voor Islam is alomvattend kan ook worden gezien voor het christendom. Ik weet niet waar uw angst voor de Islam vandaan komt maar ik zou zeggen doe er eerst eens onderzoek naar. Veel van de dingen die in de koran staan, staan ook in de bijbel. De Islam predikt vrede, naasten liefde en nederigheid. Net als het christendom of alle andere religies. Ik weet dat dit misschien moeilijk is voor u om te geloven. Maar dit is de bittere werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bent u bereid deze website te bezoeken http://www.ex-moslim.nl/. Vertel mij of u na uw bezoek nog steeds van mening bent dat de koran vrede predikt. Het predikt wellicht vrede voor de moslims, doch heeft het niets met ongelovigen of andersdenkenden. Een boek waarin andersgeaarden worden gestenigd, waarin de vrouw ondergeschikt gesteld wordt aan de man en waarin er maar één waarheid bestaat, kan nooit als een boek van vrede worden beschouwd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gelezen ik ben er nog steeds van overtuigd. Nu daag ik u uit de volgende website te bezoeken en te kijken of u na het lezen van het volgende artikel nog steeds denkt dat de islam geweld predikt.
http://www.moslima.nl/geloof/vreedzameislam.html
Ik denk dat hij het gewoon is. Dit gevoel komt niet voort uit intimidatie. Dit spreekt uit het feit dat hij een hele bevolkingsgroep afspiegelt als slecht en gevaarlijk. De geschiedenis heeft al zo vaak aangetoond dat dit soort visies gevaarlijk zijn!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie stelt zal moeten bewijzen.

Iemand voor racist uitmaken (racisme is buiten verwerpelijk ook gewoon strafbaar in Nederland) lijkt mij wanneer dit ongegrond is bovendien minstens zo ernstig als het mensen neerzetten als achterlijke en gevaarlijke onaangepaste idioten louter op basis van hun religie, afkomst, sekse, sexuele geaardheid, huidskleur, levensovertuiging enz.

Als het waar is moet het gezegd (kunnen) worden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is geen intimidatie. Het is gewoon een beschrijving wat wat hij is en doet.

Daarnaast heb je dan nog de beoordeling van wat je daarvan vindt, dat hij dat is.
Ik vind een racist verwerpelijk. En wat hij zegt en doet is ook verwerpelijk.

Dus waarom zou je dat niet mogen zeggen dan? Volgens zijn eigen 'logica' (hahaha, geintje) mag je altijd en overal zeggen wat je denkt, dus dat doe ik dan bij deze. Ben benieuwd of al die blaters (Wilders-volgelingen) mij dat toestaan.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is inderdaad intimidatie en wel omdat 't een leugen is. Het is dus laster. Laster spreken over iemand heeft zeker een intimiderend effect.

Hij heeft iets tegen diegenen die de Koran letterlijk nemen danwel verkeerd uitleggen. Het gaat dus om een geloof, niet om een ras. Racisme gaat om rassen. (Feitelijk zijn er trouwens geen rassen die 100% 'zuiver' zijn, want iedereen is familie van elkaar - iets wat bewezen kan worden door DNA/genen te bestuderen.)

Zo heb ik ook iets tegen de mening van mensen die de bijbel letterlijk nemen. (De aarde in zes dagen geschapen; de aarde 7000 jaar oud; de wetenschap (evolutie) verwerpen; etc.)

Maar dat vind ik beiden op zich geen reden om zulke mensen iemand een land te verbieden. Tenzij iemand natuurlijk terrorist of een vrouwenonderdrukker is - maar ja, dat weet je uiterst zelden of nooit van te voren.

Als je in 't publiek een beledigend woord (zoals 'racist') aan iemand wil koppelen, moet je wel erg goed weten waar je 't over hebt.