Nee, want daar word hij niet vrolijk van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dat mag hij niet. Dat mogen alleen inspecteurs van de keuringsdienst van waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij is namelijk van beroep kok en geen politieagent. Voor het programma speelt hij wel een vertegenwoordiger van de overheid, maar in werkelijkheid is hij dat niet.
Amadea
12 jaar geleden
Nee dat mag hij niet. Hij is niet van de waren wet. Hij kan wel helpen je zaak kapot te maken, dat wel. Maar dat is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze bevoegdheid heeft hij;

Keurmeester van Waren
Beroepsbeeld
Als keurmeester van waren werk je bij de Voedsel en Waren Autoriteit. Je controleert of voedsel en waren voeldoen aan de wettelijke voorschriften. Je controleert speelgoedwinkels bijvoorbeeld om te kijken of de producten veilig zijn en voldoen aan de warenwet. Of je kijkt of restaurants voldoen aan de hygiënewetten en voedselveiligheid. Vaak ben je gespecialiseerd in een bepaalde productgroep of wet.

Bij bijvoorbeeld winkels, restaurants of op markten neem je voedselmonsters, welke je in het laboratorium laat onderzoeken. Je controleert of cosmeticabedrijven zich houden aan de wet op de dierproeven en kijkt naar houdbaarheidsdata bij supermarkten. Je bevindingen verwerk je in een rapport.

Heeft een bedrijf of detaillist de zaken niet op orde? Dan keur je de waren af, neem je het in beslag of hou je het bij een waarschuwing. Is er sprake van een grote overtreding? Dan maak je een proces-verbaal op. Uiteraard probeer je als keurmeester van waren bedrijven voor te lichten over hoe deze regelgeving goed na te leven.
Beroepseisen
Je staat in dit beroep veel in contact met andere mensen, vooral met detaillisten en horecaondernemers. Je communicatieve vaardigheden moeten dus goed ontwikkeld zijn. Het kan voorkomen dat er bij bedrijven waar je inspecteert irritaties ontstaan door de maatregelen die jij oplegt. Met deze situaties moet je om kunnen gaan.

Als keurmeester van waren moet je over een goed proef- en reukvermogen beschikken en moet je nauwkeurig kunnen werken. Je schrijft rapportages, hiervoor moet je schriftelijk uitdrukkingsvermogen goed ontwikkeld zijn. Je reist veel, in verband met de inspecties. Samen kunnen werken is van belang, het kan voorkomen dat je samen met een collega op pad gaat of een nieuwe keurmeester in moet werken.

Spreken de werkzaamheden van een keurmeester van waren je aan en voldoe je aan de eisen? Dan is dit beroep misschien wel iets voor jou!
Salaris
Het salaris ligt ongeveer tussen € 1950,- en € 2700,-

De bedragen zijn gemiddelde salarisindicaties. Start- en doorgroeimogelijkheden zijn afhankelijk van jouw toekomstige werkgever of de afspraken in de CAO.
Mogelijke beroepen
Keurmeester voedsel

Deze opleiding duurt ongeveer een half jaar, en kost tussen de 95 euro en 250 euro.

Toegevoegd na 20 minuten:
Whoeaaaaaaa.............hij is helemaal geen erkend keurmeester.
Als jullie hem zien stuur hem dan even naar mij toe, dan word het 1 van zijn best bekeken uitzending .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooooo shit, ja nou zie ik het ook staan in die link van mezelf.
Dus die bravourschepper is helemaal geen erkende keurmeester.
Maar dan overtreed hij de wet toch als hij zich beëdigde keurmeester uitgeeft?
Dan vind ik het helemaal grof wat hij doet.