Als je denkt dat je een goed idee hebt voor Nederland kan je het dan voorleggen aan een politieke partij?

En gaan ze dan ook echt overwegen om er iets mee te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je ietsjes duidelijker het onderwerp o.i.d. willen vrijgeven?

Het beste antwoord

In het verleden heb ik wel is gemaild met een aantal partijen. Ik kreeg altijd netjes antwoord terug. Zeker wanneer het zaken zijn die actueel zijn. Je kunt je idee altijd voorleggen, al zou ik wel eerst uitzoeken of je idee raakvlakken heeft met een bepaalde politieke kleur, dat vergroot de kans dat ze je idee in behandeling nemen. Of ze er wat mee gaan doen? Ligt er aan hoe goed je het idee hebt uitgewerkt en of het haalbaar is, en het moet in het partijprogramma verwerkt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voorleggen kan altijd,maar of er iets mee gedaan wordt is een tweede. Ze zouden zelfs nog kunnen overwegen om er iets mee te doen,maar ga er niet vanuit dat dit jou iets zal opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat! De e-mailadressen van de meeste leden van de Tweede Kamer kun je, als je even doorklikt naar de fractie, op deze website vinden:
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp

Maar ik denk dat je beter één brief of e-mail naar de fractie kunt sturen, in plaats van e-mails naar alle leden. Bovenaan de pagina's vind je, onder "Contactinformatie", de naam van de ambtelijk secretaris en het (e-mail)adres.

Op de website staat daarover het volgende:

>Brief en e-mail
U kunt Kamerleden, Kamercommissies en fracties altijd bellen of schrijven. Dat hoeft niet in gewichtige taal en niet met omzichtige beleefdheidsformules. Kamerleden heten gewoon mevrouw of meneer. Iedere boodschap voor een Kamerlid kunt u rechtstreeks aan hem of haar richten, per e-mail of per brief. Als u meerdere Kamerleden wilt benaderen over hetzelfde onderwerp, dan kunt u het beste contact opnemen met een commissie of fractie.
Uw brief kunt u sturen aan Tweede Kamer der Staten-Generaal, t.a.v. [naam Commissie, Fractie, Kamerlid], Postbus 20018, 2500 EA Den Haag. Vergeet niet uw NAW-gegevens op te nemen, zodat er contact met u opgenomen kan worden naar aanleiding van uw brief.<

Als het over specifieke onderwerpen gaat, bijvoorbeeld Wonen of Veiligheid, kun je misschien het beste een brief of e-mail sturen naar de leden van de Vaste Kamercommissie. Hier vind je die gegevens:
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/index.jsp

Succes!

Toegevoegd na 7 minuten:
Het laatste deel van je vraag, namelijk of ze iets met je ideeën gaan doen, kan niemand beantwoorden. Dat hangt af van wat ze er mee kunnen én willen. Maar je mag er in elk geval vanuit gaan dat ze jouw e-mail zullen beantwoorden (mits je om een reactie vraagt, natuurlijk!). Overigens kun je ook gewoon een afspraak maken met een lid van de Tweede Kamer om je voorstel toe te lichten. Dan weet je in elk geval zeker dat er naar je idee geluisterd wordt.
Pieter2011