Is parkeren overal vrij na 18.00u?

Misschien een beetje domme vraag ...
maar ik weet niet beter dan dat je na zes uur 's avonds in een stad vrij kunt parkeren. In Nijmegen willen ze nu ook parkeergeld gaan heffen tot 23.00 u.
Hoe is dat in andere steden. Gaat Nijmegen straks een uitzondering worden of is het eigenlijk normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (7)

Er zijn heel veel steden waar je tot 21:00 of 23:00 moet betalen. Amsterdam, bijvoorbeeld. Nijmegen is eerder NU nog een uitzondering.

Toegevoegd na 1 minuut:
Amsterdam zelfs tot 24:00:
http://webschil.cition.nl/main.php
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je googled op de plaats waar je naar toe wilt + parkeren vind je vaak een site waarop staat tot hoe laat je waar moet betalen.
In Den Haag zie je nu de ene woonwijk na de andere betaald parkeren invoeren, van 18:00 uur tot 24:00 uur. De bewoners kunnen dan (tegen betaling!) een parkeervergunning aanvragen, en ook één of twee voor eventueel bezoek, natuurlijk ook tegen betaling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken verschillende plekken in Rotterdam en Den Haag waar je juist na 18:00 moet betalen. Dit geldt dan meestal tot 00:00. Het is dus in grotere steden gebruikelijker geworden om na 18:00 parkeergeld te heffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zelfs in wijken BUITEN het centrum van Amsterdam moet je "gewoon" van 06:00-24:00 betalen. De bedragen zijn daar dan ook idioot hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons in Hengelo , Enschede , en in de meeste plaatsen er om heen is het betaald parkeren tot sluitingstijd van de winkels. En dat is tot 6 uur en met koop avonden tot 9 uur en daarna is het tot nu toe nog gewoon gratis. ( op koop zondagen is het trouwens niet gratis dan moet je ook gewoon betaald parkeren tot de winkels sluiten en daarna is het weer gewoon gratis. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betaald parkeren heeft, in tegenstelling met wat vaak verkondigd en soms gedacht wordt, voornamelijk met geld te maken.
De betaalperioden zijn daarom afhankelijk van de tijden waarop men verwacht dat het rendabel is om controleurs te laten rondlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België is het alvast geen garantie dat steden er hetzelfde parkeerbeleid op nahouden.
In de ene stad kan je vrij parkeren na 18u, de andere na 19u en wellicht zijn er nog andere regelingen.
Soms hanteert men in het weekend nog eens andere betaaltijden.
Dat schept inderdaad wel eens verwarring.

Om boetes te vermijden is het dus altijd aan te raden om de instructies op de parkeermeters of de borden te lezen die betrekking hebben op de door jou ingenomen parkeerplaats.

Weldra worden de uitzonderingen van vandaag mogelijks een gewoonte doch niets garandeert dat. Veel, zoniet alles hangt af van de ingesteldheid van diegene die in een bepaalde legislatuur (regeerperiode) het laatste woord heeft over parkeerbeleid.

Vanaf nu kan jij dus niet meer zeggen dat je niet beter weet hé dus opletten maar of betalen ;-)

Fijn weekend gewenst!