EU-ambtenaren met pensioen met hun 50ste?

Ik krijg mailtjes met de tekst hieronder en wanneer ik wat google kom ik eigenlijk niet veel anders tegen dan fora met nagenoeg de zelfde tekst.

Is dit echt waar of is dit een hoax? Zijn hier ook bronnen van te vinden?

---------------------------

GOEDGEKEURD !!!
Pensioen op 50
en 9.000 euro maandelijks voor EU- ambtenaren

340 Europese ambtenaren gaan dit jaar met vervroegd pensioen vanaf 50 en dit met een pensioen van 9.000 euro (bruto) per maand.

Om ambtenaren uit de nieuwe lidstaten van de Europese Unie (Polen, Malta, Estland) aan de slag te helpen, geeft de EU functionarissen uit de oude lidstaten (België, Duitsland, Frankrijk) dus een gouden handdruk.

Daar word ik nu ziek van !!!
Waarom......en wie betaalt dit allemaal???????
En jullie moeten steeds langer werken voor een bedenkelijk pensioentje.
Hoe zou het toch komen dat de kloof tussen burger en politiek zo groot is ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar kan ik solliciteren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol jah idd... :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al aangenomen en jij? +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke niet... Ik bleek daadwerkelijk iets te kunnen en dan ben je niet meer geschikt ;)

Het beste antwoord

Oud verhaal uit 2005, werd vorige week in blog opgerakeld en doet sindsdien weer de ronde. Grtz, Marc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Rick1234;

Heb je ook een link naar vacatures? Onder dat soort voorwaarden wil ik die kloof voor mijzelf best een stukje kleiner maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben helemaal geen fan van EU-ambtenaren, maar een schreeuwerige tekst als deze, zonder bronvermelding?

Ik zeg HOAX.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan toch niet waar zijn. Zelf zijn ze het voorbeeld. Maar aan de andere kant moeten wij daarom misschien doorwerken tot 70 jaar omdit gat op te vullen.

Denk niet dat dit klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politiek behandelt zichzelf doorgaans genereus.

Ik denk dat dit bericht wel de realiteit min of meer dekt.

Ik begrijp ook, dat jullie dit niet willen geloven (dat mensen zo slecht kunnen zijn). Dat geeft allen maar aan hoe goed (of dom, zo je wilt) jullie zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, maar ik geloof ook best dat mensen zo slecht *kunnen* zijn. En zelfs dat mensen zo slecht *zijn*. Maar dat betekent niet dat ieder specifiek bericht over slechte mensen waar is. In dit geval ging mijn hoax-alarm af, bijvoorbeeld door het ontbreken van een bron in die e-mail, en het feit dat het bericht zich via e-mail en fora als een soort viral verspreidt. marc2b heeft de hoax intussen ook doorgeprikt: wat in die mail wordt gepresenteert als een actueel feit, blijkt een oude koe uit 2005 te zijn, van vóór de economische crisis en vóór de concrete plannen in Nederland om de AOW-leeftijd te verhogen. Natuurlijk, toen was het ook al schandalig, maar het was niet zo bitter als wanneer dit nu besloten zou worden terwijl gewone mensen moeten vrezen om hun inkomen en te horen krijgen dat ze twee jaar later pas met pensioen kunnen.