Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn de gevolgen voor mijn dochter, die in de ww uitkering is, als ik, aow genietend, bij haar in huis ga wonen?

ik heb geen huisvestiging meer en kan bij mijn dochter gaan wonen. Maar wil haar niet in de problemen brengen door mijn komst. ze ontvangt gedwongen een ww uitkering en heeft op grond daarvan huurtoeslag . wat voor konsekwenties heeft het voor mij met aow en voor haar met ww uitkering

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
841

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij een ww uitkering wordt, in tegenstelling tot een bijstandsuitkering, niet gekeken naar ander inkomen, of vermogen. Als haar ww afloopt en ze in de bijstand komt zou het wel kunnen veranderen, maar daar kan ik niets over zeggen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als u bij haar gaat inwonen, en u laat zich tevens op haar adres inschrijven bij de gemeente, dan heeft dat wel gevolgen voor de huurtoeslag. U heeft inkomen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
De kans is inderdaad groot dan uw dochter de huurtoeslag verliest. Dit is het geval als het toetsingsinkomen van u beiden hoger uitkomt dan € 29.900. Zie: http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/
u word ook gekort op u aow.pas op dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding