Wanneer een luchtmacht een fout heeft gemaakt die mensenlevens heeft gekost, wordt er dan iemand gestraft? Zie extra uitleg.

turkije heeft toegegeven dat de luchtmacht per ongeluk in het grensgebied in Irak burgers heeft gedood in plaats van Koerdische rebellen, ze bieden hun excuses aan en dan is het klaar. Er lijkt een mentaliteit te heersen van sorry een foutje de volgende keer zal het niet gebeuren.. Het gaat uiteindelijk wel om 40 onschuldige burgers…

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee er wordt uiteindelijk niemand gestraft. Wel worden de fouten een beetje verbeterd door middel van schadevergoedingen bijvoorbeeld. Het enige manier hoe je diegene kan berechten is het aanklagen van die persoon/personen bij de internationale hof van Justitie in Den Haag.

Ps. De overleden personen waren wel op een plek die verdacht is, dus het is ook echt een teken van een foutje.