De AIVD heeft het kabinet een rad voor de ogen gedraaid?

De geheime dienst heeft klakkeloos buitenlandse inlichtingenrapporten overgenomen zonder de informatie te verifiëren. Daardoor ontstond de indruk dat het regime van Saddam Hoessein de beschikking had over massavernietigingswapens.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De echte agenda is wellicht slechts bij een handvol mensen bekend. Er spelen zo veel belangen mee, veel geld en veel macht, dat het weinig waarschijnlijk is dat de waarheid ooit aan het licht komt.
En ik denk niet dat ze met de ogen dicht iets overgenomen hebben. Ze zullen ook afwegingen gemaakt hebben of minstens 'gestuurd' zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doe jij niet hetzelfde? Je neemt toch ook klakkeloos uit de media over zonder eigen onderzoek?

Ben het deels met je eens overigens: voordat Nederlandse militairen en/of geld wordt ingezet, zouden beide kamers individueel een eigen onderzoek moeten gelasten ingeval het om oorlogshandelingen gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja en? denk je dat de AIVD de middelen heeft om dat ter plekke uit te zoeken.
Maar ja er moet een zondebok zijn en dat mag niet meneer Balkenende zijn