Wanneer krijgt iemand AOW die op 1 jan. 1955 is geboren volgens de nieuwe wet?

In het nieuws hoor je steeds dat iedereen die op 1 januari 2010, 55 jaar of ouder is nog vanaf zijn 65e AOW-uitkering ontvangt. Ik ben geboren op 1-1-1955, dus ik ben in de veronderstelling dat ik dan geluk heb. Maar anderen denken daar anders over en ben ik net 1 dag te laat geboren. Waarom zegt men dan niet: "iedereen die voor 1955 geboren is heeft nog recht op AOW op zijn 65e?"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

De AOW-leeftijd gaat voor iedereen die op 1 januari 2010 jonger is dan 55 omhoog. Wie is geboren in de periode vanaf 1 januari 1955 tot 1960, krijgt op zijn 66ste recht op een AOW-uitkering. De rest krijgt pas op zijn 67ste het overheidspensioen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus een dag te laat geboren. AOW op je 66ste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedereen die op 1 januari 1955 55 jaar is gaat met 65 jaar met pensioen. Iemand die dus geboren is op 2 januari 1955 moet dus langer doorwerken. Jij hebt dus geluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onjuist Barts3cundo heeft gelijk. Als je op 1 januari 210 55 jaar bent, moet je doorwerken. Is Jose op 1 jan 2010 55 jaar? Ja, dus moet ze doorwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via de media (o.a. teletekst en krant) vernomen dat degene die op 1 januari 2010 55 jaar is of ouder met met 65 jaar met pensioen kan gaan. Vraagsteller JoseGP is geboren op 1-1-1955 en heeft dus geluk, hoeft dus niet door te werken! Wie een dag later geboren is heeft pech.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barts3cundo is het echt waar?????? Waar heb je dat opgesnuffeld? Hoera, hoera, hoera!!!!!!! Please, maak me niet blij met een dooie mus!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even geknipt en geplakt en hieruit blijkt dat ik dus inderdaad 1 dag te laat ben geboren. Het kabinet verhoogt de AOW-leeftijd in twee stappen naar 67 jaar: in 2020 naar 66 jaar en in 2025 naar 67 jaar. Voor mensen die vóór 1 januari 2010 55 jaar of ouder zijn, verandert er niets. Zij hebben op hun 65-ste recht op AOW.
Helaas, ik ben ook op 1-1-1955 geboren, echter er zijn 2 verschillende versies van het ministerie in omloop.
Hieronder de brief van Donner aan aan de 2e kamer.
Hij schrijft dus dat het alle mensen betreft die voor 1-1-1955, 55 jaar of ouder zijn.