Ik neem aan dat je het vliegtuig bedoelt? Dit wordt gebruikt wanneer bijvoorbeeld de premier of koningin naar het buitenland moeten vliegen. Het vliegtuig wordt slechts ingezet voor overheidsdoeleinden in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevraagd wordt hoe vaak, niet waarvoor. Toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt. Ik heb wel een bron gevonden waarin gezegd dit gezegd werd: "de kbx [=het regeringsvliegtuig: PH-KBX] kan op het moment de vraag van overheids vervoer niet eens aan..", maar die bron stamt uit 2007 en het is onduidelijk hoe betrouwbaar die is, al zijn het volgens mij wel mensen die aardig verstand van zaken hebben. Verder is er vrij weinig over te vinden. http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6403