Wat is de definitie van "eurofiel"?

Wie weet het antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo kun je overal wel -fiel achter plakken..
ItisILeClerc
12 jaar geleden
iemand die graag soevereiniteit overdraagt aan Brussel

Antwoorden (4)

Fiel is letterlijk: ‘vriend van’, ‘houden van’.

In samenhang met euro betekent dit dus iemand die van de Euro houdt, een voorstander van deze munteenheid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een persoon met meer dan normale belangstelling voor een verenigd Europa! De kans bestaat dat zich binnenkort óók Neuro- en Zeurofielen gaan melden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da,s iemand die een lezing hield over de huidige Euro.
Maar er een paar teveel op had.
Zij tekst niet kende en zei ,,Toen de eurofiel raakte de depressie ons nog meer.
Dus toen de euro viel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ook mooi.
Een Eurofiel is een term die vooral door de PVV gebruikt wordt voor mensen die fervent voorstander zijn van de Euro, en meer macht voor de EU.