In welke werken van Marx en Lenin laten zij hun overtuigingen het best naar voren komen?

In welke van hun werken kan ik letterlijk lezen wat zij vonden, op welke dingen in de samenleving in het bijzonder zij kritiek hadden, welke van hun overtuigingen zo kenmerkend zijn voor hen als communisten? Ik heb duidelijke meningen nodig.

Een voorbeeld, Friedrich Engels omschrijft in vraag 11-14 van zijn Beginselen van het Communisme....

http://www.marxists.org/nederlands/marx-engels/1847/1847beginselen.htm

....precies zijn problemen en zijn plannen daarmee. Een dergelijk werk zoek ik ook van Marx en Lenin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Karl Marx - Das Kapital
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overzicht van de werken van Marx en Lenin word aangegeven welke belangrijk zijn.Zie links.
Groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg bedankt, ik had die site ook al gevonden maar nogal snel afgeschreven. Na beter lezen en browsen blijkt er inderdaad veel info op te staan. Via jouw links heb ik de vertaalde werken ook kunnen vinden, nogmaals bedankt!