Waar kan ik een overzicht vinden van Griekse regeringen van de afgelopen 30 jaar?

Overal waar mensen commentaar kunnen geven op het internet, roepen ze nu dat het aan de socialisten ligt in Griekenland. Ik vraag me echter af of dat werkelijk zo is, welke regeringen Griekenland in het verleden heeft gehad, links of rechts.

Is er ergens een overzichtje te vinden van pak 'm beet de laatste 30 jaar, waarbij ook vermeld staat of de desbetreffende regeringen links danwel rechts waren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

27 juli 1974 – 10 mei 1980, Konstantinos Karamanlis =Néa Dimokratía (afgekort ND) De partij geldt als neoliberaal en gematigd conservatief=
(RECHTS)
10 mei 1980 – 21 oktober 1981,Georgios Rallis=Néa Dimokratía (afgekort ND) De partij geldt als neoliberaal en gematigd conservatief=
(RECHTS)
21 oktober 1981 – 2 juli 1989,Andreas Papandreou=PASOK,Panellinio Sosialistiko Kinima is een Centrum linkse partij gelijk aan de PvdA (LINKS.
2 juli 1989 – 11 oktober 1989,Tzannis Tzannetakis=Néa Dimokratía (afgekort ND) De partij geldt als neoliberaal en gematigd conservatief=
(RECHTS)
23 november 1989 – 11 april 1990,Xenophon Zolotas =Onafhankelijk
11 april 1990 – 13 oktober 1993,Constantine Mitsotakis=Néa Dimokratía (afgekort ND) De partij geldt als neoliberaal en gematigd conservatief=
(RECHTS)
13 oktober 1993 – 22 januari 1996,Andreas Papandreou=PASOK,Panellinio Sosialistiko Kinima is een Centrum linkse partij gelijk aan de PvdA (LINKS.
22 januari 1996 – 10 maart 2004,Costas Simitis=PASOK,Panellinio Sosialistiko Kinima is een Centrum linkse partij gelijk aan de PvdA (LINKS.
10 maart 2004 – 6 oktober 2009,Kostas Karamanlis=Néa Dimokratía (afgekort ND) De partij geldt als neoliberaal en gematigd conservatief=
(RECHTS)
6 oktober 2009 – tot heden,Giorgos Papandreou jr.=PASOK,Panellinio Sosialistiko Kinima is een Centrum linkse partij gelijk aan de PvdA (LINKS.
GROET
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, jij kunt blijkbaar beter zoeken op Wikipedia dan ik. Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overwegend rechts en rechts ten tijde van toetreding tot de EU. Duidelijk.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je hier ver mee komt. http://www.landenweb.net/griekenland/geschiedenis/ Van 1200 voor Christus tot nu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel tekst, maar ik zou er mee tot een lijstje moeten kunnen komen. Ik wacht nog even af of iemand me nog iets kan bezorgen dat minder werk inhoudt, maar alvast bedankt.