Wat gebeurt er als de euro valt?

Ik hou mij er niet echt mee bezig om alles te volgen daarover op het nieuws.Maar ik mijn broer had gehoord op tv dat een professor had gezegd dat in het ergste geval er geen geld meer kan worden opgenomen bij de banken.

Wat kan de val van de euro allemaal veroorzaken? want waren er ook geen tijden dat wij als Nederlanders van de euro af wouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan er wel over denken alleen ga er maar niet vanuit dat hij ooit valt.

Het is namelijk zo dat er dan steun van landen als China ingeroepen word om de euro te redden. Er moet echt iets heel aparts gebeuren wil die vallen.

Zoek maar op wat er met Argentinië is gebeurt toen zei failliet waren, daar is de munt gevallen en hebben ze opnieuw moeten opbouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
teusvh
12 jaar geleden
O, ik verwacht zeker dat de chinezen komen helpen. Alleen lenen ze ons niets, maar ze willen wel bijvoorbeeld alle lucht- en zeehavens kopen. Voor een zacht prijsje.