Het VERPLICHT inenten tegen mexicaanse griep

hoe vindt je dat? mag het? is dat een goed of een slecht ding?

Toegevoegd na 34 minuten:
Nederland heeft het WHO verdrag ondertekent en de WHO heeft de macht de landen die lid te verplichten vaccinaties uit te delen. http://www.who.int/countries/en/#top

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De WHO verplicht een land om vaccinaties uit te delen.
Echter, een verplichting tot uitdelen is iets anders als de verplichting te accepteren (voor de mensen),
Het is dus slechts de verplichting om die vaccinatie ter beschikking te stellen aan hen die erom vragen danwel om iedereen een uitnodiging te geven er een te komen halen en uiteraard genoeg vaccinaties ter beschikking te hebben om die vragenden te voorzien.

Gegeven het grondwettelijk recht van een ieder om elke medische behandeling te weigeren is er dus nooit een verplichting mogelijk voor de mensen zelf.

Wat mij aan deze kwestie sowieso tegen staat is dat de WHO ook afhankelijk is van geldstromen en dat ze daardoor afhankelijk kunnen worden van geldschieters die belang hebben bij een zo groot mogelijke verkoop van vaccinaties. Want eigenlijk is vaccineren geld verdienen aan gezonden, en bij bijwerkingen nogmaals geld verdienen aan de behandeling van die bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Is niet verplicht en daarmee wordt de vraag academisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo academisch??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland heeft het WHO verdrag ondertekend en de WHO heeft de macht de landen die lid te verplichten vaccinaties uit te delen. Dus het is wellicht minder ver van je bed show dan je denkt. http://www.who.int/countries/en/#top
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ platje ,daar bedoel ik mee dat de vraag geen praktisch nut meer heeft,(van wiki geplukt).Omdat het niet verplicht is.
Dat is een principieel punt. Niemand hoeft een medische behandeling hoeft te ondergaan tegen de eigen wil in (dus onvrijwillig). Werknemers houden hoe dan ook zeggenschap over het eigen lichaam.
Zover FNV Bondgenoten dat kan beoordelen wordt de griepprik uitsluitend op vrijwillige basis aan werknemers verstrekt. Mochten werknemers door werkgevers worden verplicht om de griepprik te krijgen is dat reden om direct de vakbond in te schakelen.
Tussen verplichting en absolute vrijwilligheid bestaat een schemergebied. Een arbodienst kan een vaccinatie propageren, waardoor inenting als ‘normaal' wordt gepresenteerd. En werknemers vragen zich af of om men er later op wordt aangekeken als men zich niet laat inenten en vervolgens wel griep krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men kan niemand verplichten tot het accepteren van een vaccinatie.
Wil wel eens zien trouwens hoe ze iedereen kunnen verplichten een inenting te nemen, gaat ze echt niet lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk in de zorg en mij is aangeraden door mijn werkgever om het wel te doen. Het is geen verplichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verplichten is slecht, dan komt verplicht een chip in het hoofd ook heel dichtbij en een ingebouwde zender om iedereen te volgen en evt. de betreffende persoon met een afstandsbediening uit te schakelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar dan kun je wel ook aluminiumhoedjes verplichten om mensen te beschermen tegen chemtrails!