Wat heeft Khadaffi verkeerd gedaan?

Ik weet dat Khadaffi slecht was maar ik vind die filmpjes van dat ze hem pakken wel erg geweldadig. Maar hij had het verdiend, zeggen ze. Maar waaraan dan? Wat deed hij bij leven verkeerd? Heeft hij deze dood verdiend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je even....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft heel veel verkeerd gedaan, en zoveel woede opgewekt dat mensen meenden het recht te hebben hetzelfde te doen als de reden waarom ze hem veroordeelden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vraag me af wat die man goed heeft gedaan eigenlijk..... maar kan zo 1,2,3 ff niets bedenken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hij heeft dit niet verdiend, en daarom heeft hij mazzel gehad dat ie er zo vanaf is gekomen. in mijn ogen had ie nog wat meer verdiend als ie het met zijn dood recht zou moeten trekken. maar dit onmogelijk en velen zijn gelukkig menselijker. al met al vind ik dit persoonlijk dus een passende oplossing voor hem eigenlijk. als jou familie uitgemoord zou zijn, je kinderen (en misschien vrouw) verkracht zijn omdat deze man alles eraan deed om mensen te onderdrukken.
zou jij hem dan zo netjes van de aardbodem af hebben geholpen? (ik niet in ieder geval! zou eventjes ontoerekeningsvatbaar worden na al die haat die hij zelf heeft gezaaid bij de mensen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij die naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat hij verkeerd deed? ALLES, slimmerik!

Antwoorden (12)

Heeft Libië 40 jaar onderdrukt waardoor die mensen daar haast geen leven hebben gehad. Ik persoonlijk vind het verdiend dat hij omgebracht is, maar daar kan over gediscussieerd worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar op wat voor manier.. Persoonlijk vind ik dat je zulke mensen in de gevangenis moet gooien.. Maar als ie echt dood moet, geef hem dan de doodstraf, en martel hem dan niet zo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou je er ook nog over praten als je familie slachtoffer is geweest van de daden van deze man? dit past in het straatje van khadaffi, dus waarom zou het nu ineens niet kunnen? dit is wat hij zelf ook heeft gedaan, (en erger!!) na 40 jaar weet je dat je kop gaat rollen als mensen in opstand komen. hij speelde niet voor niets verstoppertje. als ik het op tv zie denk ik ook; oef wat aso, dat had ook wel anders gekund.
maar als ik b.v mijn kinderen en fam. kwijt was geraakt door die man was door die man op een afschuwelijke manier en zou hem in mijn handen krijgen....
ik zou niet uit kunnen sluiten dat het een nog langer filmpje zou zijn, met minder prettige beelden. mensen nemen wraak, zo werkt dat nu eenmaal. ben er geen voorstander van maar denk dat ie nog geluk heeft gehad
Hij is al die tijd dat hij regeerde nou niet bepaald aardig geweest, laatste tijd dat er een opstand was zette hij zijn leger op tegen de bevolking, en zo kun je nog wel even doorgaan.

Toevallig wel eens naar het nieuws gekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat wel, maar ik bedoel specifieker dan onderdrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En meer waarom het zo ver is gekomen dat hij idd zijn leger gebruikte tegen zijn eigen bevolking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bevolking is/was tegen hem dus moest hij geweld gebruiken om ze te blijven onderdrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij zaaide zelf de haat tegen zijn persoon, en nu heeft ie gezien wat hiervan komt. beetje dom om te denken dat het altijd volgens de wil van dit onmenselijke persoontje zou gaan eigenlijk. katten in het nauw maken rare sprongen, en mensen net zo. (alles of niets... oog om oog, tand om tand)
Hij is ook verantwoordelijk voor een aantal terreuraanslagen zoals Lockerbie. En ik dacht ook nog een in berlijn.

Hij heeft zijn land 42 jaar onderdrukt. Het libische volk was arm terwijl hij miljarden dollars had. toen men in opstand kwam begin dit jaar, het leger ingezet om de mensen van de opstand te vermoorden. Soldaten kregen viagra zodat ze vrouwen en meisjes konden verkrachten en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook nog in Berlijn. In 1986.
de media houdt ons een gruwelijke dictator voor, al was dit niet het geval. dit jaar nog stond ie nog handjes te schudden met de "Europese president".

in libie was:

scholing gratis
zorg gratis (als behandeling niet beschikbaar was kon je op kosten van de staat in het buitenland geopereerd worden)
als je een kind kreeg kreeg je zoveel dollar cadeau
wilde je een nieuwe auto dan betaalde de overheid zoveel procent mee.

onder libie is een giga ondergrondse meer gevonden, waar kadaffi zijn land en omringende landen vruchtbaar mee kon maken, en daar ook al mee bezig was.

kadaffi was een gewoon een gevaar voor het westen en nu is hij uit de weg geruimd.

kijk anders eens het filmpje in mijn bron, hoop wel dat je een beetje engels kunt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles! Het was een slecht mens en op den duur wreekt zich dat, vandaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij liet iedereen gevangen/vermoorde die tegen hem was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn bijnaam was niet voor niets Mad Dog, dolle hond...Heeft veel aanslagen helpen plegen door deze te financieren.(lockerbie aanslag, en aanslag Berlijn bv)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of hij het verdiend heeft. Nee niet op deze manier. Het geeft aan dat het volk zelf net zo gestoord is als hij was. Als je tegen hem was werd je afgeschoten,maar het volk reageert nu dus op dezelfde manier als hij deed en dat maakt ze dus geen haar beter. Lekkere uitstraling ook naar de buitenwereld. Het lijken wel een stelletje wilde dieren! En straks willen ze weer serieus genomen worden.
ALs hij dus al de dood verdiende had dat moeten gebeuren dmv een uitspraak van een rechter. Nu blijven voor veel mensen, heel veel vragen onbeantwoord, ook onder hun eigen mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je Ik had alleen het woord gestoord niet gebruikt omdat de mensen daar door hun situatie, leefomstandigheden en slechte voorbeelden zo barbaars zijn wat overigens geen excuus is natuurlijk.
Kwaad met kwaad bestrijden is not done, helaas gebeurt het.
Vind het walgelijk hoe de man is omgekomen en de dagen erna is bekeken zonder de regels van zijn geloof in acht te nemen.
De mensen hadden genoeg van 40 jaar onderdrukking .
En gingen toen protesterenen toen heeft Khadaffi het leger ingeschakeld om die mensen in bedwang te houden .
En toen kwam het volk in opstand .
Toen heeft Khadaffi zijn eigen volk laten bombarderen door de luchtmacht .
En toen was het voor de navo ook genoeg en er was voor Khadaffi geen weg meer terug .
En als je eigen volk laat bombarderen en daar mag iedereen voor zich zelf over beslissen of hij dood moest ja of nee .
Het plan was om hem en zijn zonen naar Den Haag te brengen om door het internationaal gerechthof te laten berechten .
Maar ja dat is er niet van gekomen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft het leger opdracht gegeven om de weerstand van de demonstranten in de kop te drukken, door te doden met zwaar geschut. Dankzij de komst van het internet, werd de kennis vermeerderd in het land, over deze beruchte en ondemocratisch verkozen president. De onwetendheid deed volgen naar deze volkomen krankzinnige idealist, met huisslaven van vrouwelijk aard, die tevens militair inzetbaar waren, maar de laatste roep van de generaal werd genegeerd, de opdringerigheid verschorde zelfs zijn stem, en de opmars naar een vrij land werd ingewilligd, een gevluchte Libier uit Londen waarnaar hij vluchtte heeft een onderdak geboden, om het regime te ontkomen, een generaal die de macht neemt, is de hoeksteen van het communisme. Deze hoeksteen werd eerst versierd, want deze generaal heeft geld afhandig gemaakt, dankzij een listige ontvoering, van het bloedgeld heeft hij aanzien gewonnen van zijn landgenoten, en zij hebben als tegenprestatie hem verhemelde op de troon, internet heeft de kennis verspreid, over de vele gruweldaden die hij deed door het leger executies uit te brengen, tegen diegene die weerstand bracht in het regime en ideologie.

Tjah, ik heb het een beetje poetisch omschreven. Voor de duidelijkheid die generaal is Khadafi.

Oordeel zelf maar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er voor gezorgt dat er 20.000 eigen mensen zijn gedood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor onze begrippen is het heel erg gewelddadig, voor hun begrippen niet. Dit zijn ze jarenlang gewend en het zal nog vele vele jaren duren voordat zij een filmpje zoals je noemt ook erg gewelddadig noemen. De Khadaffi clan is verdreven en nu maar hopen op een fijne toekomst voor deze mensen, maar dit zal nog zo lang duren......