Is een Financiëel Administratief Medewerker eigenlijk hetzelfde als een Bedrijfsadministrateur?

Op google en/of YouTube vind je veelal ''Bedstrijfsadministateur'' als je zoekt naar een Financiëel Medewerker.. Mij lijkt het dus in principe hetzelfde, maar klopt dit ook? Of is er toch verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Er is verschil.

"De Financieel administratief medewerker houdt de dagboeken en kwantiteitenregistraties bij en verricht activiteiten voor het debiteuren- en crediteurenbeheer.

De kerntaken van de Bedrijfsadministrateur bestaan uit het bijhouden van de dagboeken, het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van periodeafsluitingen en belastingaangiften en van activiteiten voor het debiteuren- en crediteurenbeheer. Tevens houdt hij kwantiteitenregistraties bij."

Hier staan redelijk uitgebreide bescrijvingen van beide:
http://ecabo.nl/opleiding/kwalificatiestructuur/cgbo/financiele-beroepen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Mooi over geschreven niet elk bedrijf heeft kwantiteitenregistratie en ook niet altijd is dat een taak van de financiele administratie.

Andere antwoorden (2)

Nee, een bedrijfsadministrateur voert de administratie over een bedrijf. Belangrijkste aandachtsgebied is het grootboek en daaruit voortvloeiend de btw aangifte.

Een administratief medewerker kan op iedere administratieve functie worden ingezet. Bijvoorbeeld voor het factureren aan klanten, een medewerker op de salarisadminstratie of iemand die zich alleen richt op het betalen van leveranciers.
paulus811
12 jaar geleden
Een administratief medewerker doet meestal de crediteuren en debiteuren administratie. Dus het in boeken van de ontvangen facturen en het maken van de facturen. Een bedrijfsadministrateur is meer verantwoordelijk voor het grootboek en de aansluitingen zoals de BTW en de omzet.
ronron1212