Waarom vliegen Russische toestellen in ons luchtruim zonder zich te melden?

Ik hoor steeds vaker op het nieuws dat F-16's Russische vliegtuigen onderscheppen omdat ze hun identiteit niet bekend maken.
Wat kan de reden zijn dat ze dit doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb wel eens iemand in een documentaire hier over horen zeggen dat dit voornamelijk machtsvertoon is van de Russen. Ze willen graag laten zien dat ze nog steeds 1 van de machtigste luchtmachten zijn en dat ze als ze willen zonder toestemming in ons luchtruim kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@barts3cundo, ja ik heb last van een MINaar ;-) Maar bedankt voor je plus :-)
zondag
12 jaar geleden
Daarom noem ik ze geen minnaars maar minkukels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het kan ook een test zijn, kijken hoe lang het duurt voordat ze gespot zijn, weet helaas niet meer waar, maar volgens mij doen landen dat onderling om de alertheid van de betreffende defensie afdeling te controleren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon bluffen, ons een beetje zieken. Toen ik in dienst zat, lang gelden, gebeurde het haast elke maand een keer dat een stelletje russische bommenwerpers laag op het ijzeren gordijn af kwam vliegen, en pas net daarvoor omkeerde en op grote hoogte kalmpjes terugkeerde. Als we ze zagen komen (laat, want ze vlogen laag) werden de nucleaire raketten ogenblikkelijk gericht. Heel gedoe, 30 man uit bed halen binnen 5 minuten. En dat op 8 bases. Ja, ze hielden ons wel scherp. Tegenwoordig vliegen ze, zogenaamd per ongeluk, een stukje voorbij de grens. Nog steeds gewoon om te sarren.
teusvh