Wat zie jij als grootste effect van de financiele crisis?

En wat denk je dat hiervan op langere termijn de gevolgen zijn? Zie je hier andere oplossingen voor dan die nu door de regering worden aangedragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het grootste gevolg van de crisis is dat iedereen weer eens normaal gaat nadenken over de systemen van oneindige verrijking die zijn ontstaan door gebrek aan verantwoordelijkheid.
De langer termijn oplossing is toezicht en regulering vanuit de overheid.
De gevolgen zullen zijn dat er waarschijnlijk weer constructies worden verzonnen waardoor de verrijking op de een of andere manier toch weer plaats zal vinden.
De taak van de regering is regulering, maar zoals gezegd blijft men zoeken naar een manier om bonussen uit te kunnen blijven delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat veel vrouwen die eindelijk weer aan de bak zijn, na jarenlange studies en daarna gecombineerde huishouden-werk banen, en dus nu de vrijheid krijgen om te werken wanneer ze willen, juist nu vaak als eerste ontslagen worden..En nee daar kan de regering dus niets mee..is een te onbelangrijke groep..

En dat mijn huis binnenkort te koop staat omdat wij, 2 full timers, toch nog zo in de problemen zijn geraakt dat het niet meer lukt..En nee dat huis wordt niet door de regering gekocht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het rampkapitalisme zijn kans krijgt. Onder het mom van de krisis worden allerlei maatregelen ingevoerd, die het voordien nooit gehaald zouden hebben. Bijv 67 jaar, pensioenfondsen hoeven een tijdje niet te indexeren

Hetzelfde met 9/11, toen kon de politie eindelijk op grote schaal telefoongesprekken afluisteren.
Nederland is het land waar na 9/11 de meeste telefoongesprekken worden afgeluisterd (met het minste resultaat); meer dan in totalitaire staten.

Lange termijn effecten: positief geen, negatief iedereen gaat er in zijn pensioen op achteruit, ook de persoon van 30 die pas is begonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Volgens mij was nEderland voor 9/11 al kampioen telefoontappen. De regering blijft voorlopig van de hypotheekrenteaftrek af, alhoewel dat "DIRECT" geld oplevert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat zich een grote groep gaat aftekenen,wie werk houd,en wie geen werk heeft,voor de ene groep is er niks aan de hand de andere groep moet bezuinigen,met alle gevolgen van dien.
en dat men massaal spaart,wat onze economie niet ten goede komt,iedereen wacht een beetje af,en wat niet zo nodig moet wordt uitgesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sparen is zo slecht nog niet . Wat er nu gebeurt : de banken lenen te weinig geld uit aan bedrijven , omdat banken tien x zoveel uitgeleend hebben dan ze als eigen vermogen bezitten. Die verhouding moet teruggedraaid worden. Als er veel gespaard wordt, is er meer geld voor de banken om aan bedrijven uit te lenen . In plaats van consumptief wordt geld dan productief ( ingezet voor produktiemiddelen en -verbetering) . Op de lange duur komt dit economische voordeel ook naar de consument.
Het is geen financiele crisis, die is ons aangepraat... Er is elders zo veek verduisterd dan de hele wereld gedupeerd is... En als je reclamejongens het publiek ervan kan overtuigen dat we in een crisis zitten, dan moeten we daar ook op een gegeven moment weer uit... Ze pakken de crisis aan om andere zaken erdoor te drukken zoals de AOW-leeftijd verhogen... Wat heeft de crisis met de AOW-leeftijd te maken, laat staan dat die verhoging iets doet aan die verduistering van die miljarden...

Het effect zal zijn, dat de banken megewinsten gaan rekenen voor diensten en zij zullen dat doen tot ver nadat het nodig is... Alles was eerst gratis, de enveloppen van de overschrijvingen, en toen niet meer... Toen was pinnen gratis en nu niet meer... Ga zo maar door, eerst allemaal gratis en dan vangen... Zo doen ze dat...

Als de tijden goed zijn, gaat het goed met de banken, als de tijden slechter gaan, gaat het beter met de banken...

Maar jan-met-de-pet zal het moeten opbrengen... Wij betalen de diefstal van die paar bonus-jagers en hun cornuiten, dat weet ik zeker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik denk dat het grootste effect is dat hebzucht in ieders persoonlijke situatie ter sprake komt. Men gaat zich bewuster worden van hebzucht en materialisme. Uiteindelijk komen we dichter bij de kern van het leven, overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 3 crisissen:
1. de milieucrisis
2. de financiële crisis
3. de energiecrisis.
Die moeten we in samenhang oplossen, anders komen we niet uit de huidige situatie, we zullen moeten overschakelen naar een milieuvriendelijke duurzame economie.