Hoe krijg ik contact met het UWV?

Hun telefoonnummer bellen kost mij meer dan 1 euro per minuut omdat ik alleen een mobiel heb, ze hebben geen informatiebalie bij hun vestiging maar kan alleen iemand spreken op afspraak en een brief sturen duurt te lang, hoe kan ik snel iemand van het UWV spreken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

ik denk dat als je op de volgende link klikt je t antwoord vind http://0900.vraagalex.nl/index.php?title=Alternatieven_voor_dure_0900-nummers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Helaas zijn de opties die je opnoemt de enige. Bellen is wel tegen lokaal tarief dus misschien kan je bij iemand thuis zijn vaste lijn gebruiken? Dat je hem/haar daarvoor betaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de richtlijnen te volgen die op de website staan:
http://www.uwv.nl/particulieren/contact/index.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op hun site staat:

Telefonisch contact.
Bent u werknemer of een zelfstandige zonder personeel? Bel dan UWV Telefoon Werknemers, 0900 - 92 94 (lokaal tarief).
UWV Telefoon Werknemers is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.
Om u sneller van dienst te kunnen zijn, vragen wij u om uw burgerservicenummer (voorheen sofinummer) in te toetsen.
Soms kunnen wij uw vraag niet meteen beantwoorden. Wij bellen u dan later terug met een antwoord op uw vraag.

Dus alle gegevens en je agenda bij de hand houden. Je kunt meteen om 8:00 uur bellen als het nog niet zo druk is. Wanneer je een dure kaart voor jou telefoon hebt neem ik aan dat dit voor jou nog altijd goedkoper is als een abonnement. Op Internet is ook allerlei informatie over uitkeringen te vinden, anders moet je toch bellen. Ik bel ook duur maar houd toch belminuten over. Veel geluk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een optie is ook om er gewoon heen te gaan, je bij de balie te melden en naar je contactpersoon te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Huske,

Je wilt graag snel iemand van UWV spreken.

De snelste manier is via UWV Telefoon Werknemers 0900- 92 94.

Als dit geen mogelijkheid is dan mag je de vraag hier stellen. UWV Webcare zal je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het telefoonnummer is gewoon lokaal tarief, je betaalt aan JE PROVIDER extra kosten omdat je mobiel belt. Klachten daarover moet je bij je provider neerleggen.
Als jij snel iemand wilt spreken, moet je dus toch bellen.