Waarom gaat de koningin niet gewoon met pensioen als ze 65 of 67 is ,dus waarom blijft ze gewoon op de troon zitten?

Hallo,beste GV'ers.

Ik vraag me af ---en ik hoop dat jullie niet lachen ofzo,want is niet oneerbiedig bedoelt--- maar ik vond de koningin er best wel oud uitzien en moe enzo,dus waarom kan zij dan niet als ze 65 of 67 oid is,gewoon met pensioen,dus afstand doen van de troon?

Want ze is toch al hartstikke oud (in de 70 of zoiets?)

Ok,thnx alvast...

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik breidt de vraag ff uit: ik bedoel,is er dan geen wet oid dat zegt dat de koning(in) met 65 jaar met pensioen kan?

Ik bedoel: een koning of koningin kan toch niet op de troon blijven totdat tie 100 geworden is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat het een vrij apart type beroep is, waarvoor je niet kunt solliciteren, maar de baan na je pensionering (aftreden) wordt overgenomen door je troonopvolger. Beatrix zal dus besluiten het bijltje er bij neer te leggen als zij vindt - samen met haar zoon - dat hij er aan toe is het stokje over te nemen. Welke beweegredenen ze daar allemaal voor heeft, zal ook een stukje persoonlijk zijn. Wat wel bekend is, is dat ze wil dat hij van zijn kinderen kan genieten/ze kan zien opgroeien. Dikke kans dus als de jongste een jaar of 8 a 10 is, ze de troon zal doorgeven - bij leven en welzijn, uiteraard. Koning of koningin kun je dus wel degelijk tot je honderdste zijn - kijk maar naar Queen Victoria , die tot haar 82e maar liefst ruim 63 jaar op de troon heeft gezeten. En je kunt het ook al heel jong worden - kijk maar naar Wilhelmina, die op haar tiende op de troon kwam. (Waarna haar moeder tot haar 18e de honneurs heeft waargenomen). Toegeven, het is een aparte constructie, maar het is dan ook het enige beroep waarvoor dit geldt. Zolang het nog duurt.

Ik denk dat ze haar zoon de ellende een beetje bespaard/uitrekt van de functie die zij hebben.

Daar kunnen natuurlijk veel redenen voor zijn zoals dat ze onze prins nog niet klaar vindt voor deze taak. Dat Willem er nog geen zin in heeft of omdat ze het zelf nog te leuk vindt.

Dat weet alleen Koningin Beatrix zelf !

Omdat Koningin Beatrix populairder is dan voorgaande jaren, blijkt uit de jaarlijkse Koninginnedag-enquête van de NOS. De koningin staat op tweede plaats, gevolgd door de kroonprins op plaats drie. Ze is trouwens 73 jaar. Als ze zo populair is, waarom zou ze dan op pensioen gaan, als ze zich nog goed voelt? Er is geen enkele wet die haar dat kan verplichten. Ze zal zelf wel beslissen wanneer ze de troon aan haar zoon overlaat.

Bronnen:
http://www.shownieuws.tv/showflits/beatrix...

Ze kán wel met pensioen..maar ze wil nog niet. Misschien geeft ze graag het goede voorbeeld aan het volk; dat we niet zo moeten zeuren over de pensioenleeftijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100