Hoe kan ik als chronisch zieke/gehandicapte het hoofd boven water houden ?

Als ik kijk naar de "plannen" van dit kabinet ga ik er weer op achteruit, bovendien wordt de belastingaftrek ook beduidend minder.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dubliners,
Jij hebt helemaal gelijk, we vallen allemaal in het putje van de overheid want van ons hebben ze geen "last" want wij kunnen niet staken etc.
Xinix reageert wel heel bijzonder en hij heeft ook voor een deel gelijk maar zou zich ook eens kunnen verplaatsen in mensen in Nederland die handenvol geld kwijt zijn aan medicijnen, aanpassingen in huis, "tafeltje dekje" en daardoor zeer veel moeite hebben om maandelijks rond te komen.
En kom niet met het argument aan "dat wij niet werken of gewerkt hebben" want ik 38 dienstjaren bij de overheid en nu een zeer schamel inkomen en kan me buiten de dagelijkse kosten van eten, drinken etc. niets meer veroorloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Trek in iedergeval aan de bel.
Ga als je door de bomen het bos niet meer ziet naar de betreffende wethouder in de gemeente.
Vraag daar om extra steun.
En voor wat het waard is... vergeet geen stem uit te brengen bij verkiezingen.

Succes

Toegevoegd na 42 seconden:
Eventueel kan je steun bij een kerkelijke instelling vragen, daar hoef je zelf niet gelovig voor te zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het tot nu toe gered en als het echt de spuigaten uit gaat lopen, dan komt er wel een oplossing voor, dan gaat men desnoods wel collecteren aan de deur...

Het komt allemaal goed... ook met de gehandicapten en ook met jou... Je hebt nog steeds warm water en nog steeds stroom in je huis... Klinkt heel erg banaal, maar het is wel de werkelijkheid... En velen, zelfs die zich niet kunnen zeggen dat ze gehandicapt zijn, kunnen dat niet zeggen in hun dagelijkse leven... Kijk naar de derde wereld... Die kun je niet meer uitkleden, want die zijn al bloot...

Welstand is relatief... Wees dankbaar dat je leeft, hoe lastig dat het is om je hoofd boven water te houden, dat geldt namelijk voor iedereen, gehandicapt of niet...

Je hart klopt en bloed stroomt, kortom je leeft... Wees dankbaar daarvoor want dat is wat telt... De zon op je huid... De wind door de haren... Leef... Leef... Leef... zo lang het je gegeven is...want het is een geschenk, elk moment weer... tot het er niet meer is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik al 36 jaar chronisch ziek en heb al 19 jaar een bijstanduitkering 100% afgekeurd Geen belastingaftrek dus.
Veel mensen vragen mij hoe ik het toch altijd weer doe ( mijn hoofd boven water houden )

Dat is eigenlijk niet zo moeilijk. De gemeente voorziet mij van hulpmiddelen, dus dat is geen probleem en ik ga naar de kringloop voor mijn kleding of andere zaken. Eten hou ik eenvoudig, vaste lasten op tijd betalen zodat je niet in de schulden kom en durven accepteren als je iets aangeboden wordt, of het nu om een kopje soep gaat of een drankje/etentje maakt mij niets uit ik zeg overal ja tegen.
Valse schaamte heb ik al jaren geleden overboord gegooid.

Sterkte.

Vr. gr. Karin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt helemaal gelijk.
maar als je de juiste wegen kent dan krijg je hier en daar wel veel voor elkaar. maar het is niet eerlijk hoor dat juist dat soort minderheid groep de dupe worden.
maar dat komt ook dat er veel mensen zijn die daar misbruik van maken (net doen als of ze gehandicapt zijn)
en daar moeten de gehandicapten en chronisch zieken voor boete