Waarom is er in de Verenigde Staten zoveel gecensureerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je een voorbeeld geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld in muziek en al die 'piepjes' in de programmas op de televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof mijn eigen ogen ook niet, het is toch algemeen bekend dat er gepiept wordt in Amerikaanse series/muziekclips? Daarnaast zie je nooit iets wat ook maar op sex hint behalve een kus en twee mensen die op een bed landen, daarna gaat het beeld op zwart in een Amerikaanse serie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hansbrinker Er is een tekenfilm genaamd 'winx club' in de versie die in amerika te zien is hebben ze veel aanpassingen gemaakt in de tekst en verhaal.
2 voorbeelden daarvan zijn een scene waarin metalen kettingen die als wapen gebruikt worden vervangen zijn door stokken.
In een andere scene is de silhouet van een douchend meisje te zien, de borst is in de amerikaanse versie weg gewerkt

Antwoorden (4)

Omdat ze daar streng in zijn en alles perfect willen doen voor de happy family
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerikanen zijn conservatiever en preutser dan in Nederland. Daardoor zijn dat soort dingen niet toegestaan daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iets verboden is, wordt het juist gedaan. Daarom zijn de jongeren daar stiekem behoorlijk bezopen. Ze drinken dus veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsja, hier heb je buurten als de wallen. Dus k kan ook niet zeggen dat Nederland normaal is.
Zo heeft ieder land wel goede en slechte dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op haar beurt heeft Amerika weer veel alleenstaande moeders, juist omdat er geen buurten als de Wallen zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Klinkt raar maar de wallen enz hebben een belangrijke functie. Meer verkrachtingen.
Omdat ouders in de VS veel strenger zijn voor hun kinderen. Meer dan de helft van de Amerikaanse ouders heeft filters geïnstalleerd waardoor hun kinderen geen porno of andere ongewenste internetpagina’s kunnen bekijken op internet.

Onderwijsmateriaal wordt ook aan een strenge censuur
onderworpen. Uitgevers schrappen alles wat aanstootgevend zou kunnen zijn, soms ook uit literaire teksten. Anders kunnen ze hun boeken niet scholen verkopen. Zeker vijfhonderd woorden en begrippen zijn taboe.

De ‘regels’ in schoolboeken zijn het gevolg van het belang dat men in de VS hecht aan politieke correctheid. In het taalgebruik moet je daarom voorzichtig zijn: geen seksisme, racisme, discriminatie, stereotypen, vloeken of schuttingtaal. Voor gevoelige onderwerpen worden daarom vage, verzachtende en positieve woorden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw dat stukje over wat niet in boeken mag is helemaal tegen het zieke aan zeg: Gecensureerde schoolboeken
Zeker vijfhonderd woorden en begrippen zijn taboe. Een greep: zeiljachten mogen niet, want ze zijn elitair, Oude mensen kunnen niet als ziek worden afgebeeld, want dat werkt stereotyperend. Een vrouwenlichaam mag niet worden beschreven als 'jongensachtig'
want dat is seksistisch. En gehandicapte sporters mogen niet om hun prestaties worden geprezen, want dat is discriminerend. Om dezelfde redenen mogen Amerikaanse Aziaten niet intelligent en hardwerkend worden genoemd, en mogen joden geen advocaat of tandarts zijn. Dinosaurussen kunnen niet, want die horen bij de
evolutie, en daar geloven streng-christelijke groeperingen niet in. Papa's en mama's die scheiden mogen ook niet in schoolboeken voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de hele tekst van de bron kon ik niet in mijn antwoord zetten. Anders werd het veel te lang met zóveel taboewoorden!
Ik wist nu wel dat Amerikanen veel censuur hadden, maar dit is inderdaad bijna ziekelijk.
Omdat ze denken dat zodra je iets niet ziet, je het ook niet gaat doen. Zoals sex en geweld. Dit werkt alleen niet zo goed omdat je het praktisch altijd wel ergens te zien krijgt of anders zelf de dingen bedenkt om te doen.