In welk land? Want hier bestaat die niet; vroeger was er een staatssecretaris die onder andere emancipatie in zijn/haar pakket had (Een staatssecretaris mag zich in het buitenland minister noemen.)
Paul de Krom, van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, komt het meest in de richting, maar de term emancipatie komt niet in zijn takenpakket voor: http://www.rijksoverheid.nl/regering/het-kabinet/bewindspersonen/paul-de-krom/taken
Sterker, de term komt niet eens voor als trefwoord op de site van de Rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen#index-anker-e
Deels valt het onder 'integratie', maar daar wordt vaak een beperkt gebied mee bedoeld.
Misschien kun jij het je niet voorstellen, maar emancipatie is nog steeds een onafgerond iets in de maatschappij - kijk naar de positie van vrouwen, allochtonen, homo's en dergelijke.
We leven nog steeds in een maatschappij die grotendeels bepaald wordt door witte mannen, terwijl er toch echt meer 'soorten' mensen zijn.
Kijk naar de ophef die ontstond toen De Jager bekend maakte homoseksueel te zijn - dàt het 'bekendgemaakt' werd zegt al genoeg op zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Was op Nederland 1 bij de gay parade, was Marja van Bijsterveldt als ik mij het goed kan herinneren
Drepolli
12 jaar geleden
Btw vrouwen worden juist beter behandeld dan mannen, kijk het hele juridisch systeem dat is juist te ver doorgeschoten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij pleit inmiddels voor emancipatie van de man. Vrouwen verdienen nog altijd minder dan een man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marja van Bijsterveldt is minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
Nadat de PvdA uit het laatste kabinet Balkenende stapte, werd de portefeuille van Plasterk (hoger onderwijs, wetenschapsbeleid, emancipatie, cultuur en media) overgenomen door Van Bijsterveldt. Maar nu is ze dus van OCW en emancipatie bestaat kennelijk niet meer als onderwerp.
Vrouwen worden niet beter behandeld dan mannen, en ik snap je verwijzing naar 'het hele juridisch systeem' niet, kun je dat uitleggen? Wat bedoel je daarmee?
Drepolli
12 jaar geleden
Kijk maar op CBS bij allimentatie 99% wordt betaald door mannen terwijl ik niet geloof dat in 99% de man meer verdiend. Verder krijgen mannen meer betaald omdat ze beter presteren. Denkt u nou echt dat bedrijven vrouwen minder betalen omdat ze even productief zijn op een concurrerende markt? Anders neem ik als bedrijf alleen maar vrouwen aan. Vrouwen gillen maar dat ze minder behandeld worden dat ze het zelf gaan geloven terwijl ze geeneens de feiten weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is nou weer zoiets.
Weet je waarom bij een scheiding doorgaans de man alimentatie moet betalen? Omdat de vrouw voor de kinderen blijft zorgen en een lager of geen inkomen heeft - vaak ook omdàt ze minder is gaan werken toen de kinderen kwamen.
Stel dat de man voor de kinderen zorgt, dan betaalt de vrouw alimentatie. Maar dat is een situatie die niet heel vaak voorkomt.
Vrouwen hebben vaker een 'verbrokkeld CV' als gevolg van kinderen krijgen, en dat levert minder kansen op werk op plus banen die lager betalen.
Mannen presteren niet per se beter, en mannen en vrouwen die exact hetzelfde werk doen krijgen in veel gevallen niet hetzelfde betaald.
Dus ik denk dat je zelf de feiten eens goed moet gaan onderzoeken voor je iets denkt te kunnen veroordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door types zoals jij, hebben we iemand nodig die opkomt voor vrouwen. Beetje kortzichtig gedacht van je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie trouwens dat je expertise chillen is, even een tip voor later: Daar bereik je geen drol mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
platje: laat 'm vooral juist wel lekker chillen, dan heeft de rest van de maatschappij geen last van 'm ;p
Drepolli
12 jaar geleden
Nou dus als ik veel winst wil maken moet ik alleen maar vrouwen aannemen om zo meer geld over te houden? Als je hetzelfde werk doet hoeft nog niet te zeggen dat je hetzelfde moet verdienen. Je zou je werk een stuk beter kunnen doen dan de collega. Maar die kinderen die (bijna) altijd toegewezen worden aan de vrouw is ook niet echt een eerlijk rechtsysteem. Jullie leven in een droomwereld dat man en vrouw hetzelfde zijn, dit is niet zo(kijk bijvoorbeeld de topsport en de topposities dit zijn voornamelijk mannen). En mijn specialisatie is economie, maar goed ik houd ook van chillen :D
Utrecht
12 jaar geleden
Marja van Bijsterveld heeft emancipatiezaken in haar portefeuille. De meeste landen hebben wel een minister of staatssecretaris met deze rol.
Daarnaast mag alleen de staatssecretaris van Economische Zaken zich in het buitenland minister (van buitenlandse handel) laten noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli: aan logica ontbreekt het je nogal, als je daar eerst iets aan doet, en aan begrijpend lezen, en aan gewoon reageren als mensen iets zeggen, dan kun je nog ver komen.
Je komt nu niet verder dan steeds herhalen dat kinderen bijna altijd aan de moeder worden toegewezen, kennelijk is dat een pijnpunt voor je. Maar heb je ook uitgezocht waarom die toewijzing vaak zo gaat? Heb je weleens uitgezocht hoe vaak de vader toewijzing eist? Heb je je weleens verdiept in de feitelijke loonverschillen tussen mannen en vrouwen? Heb je je weleens verdiept in vergelijkende studies wat betreft onderwijs en carrièrekansen?
Ik weet dat dat niet zo is, anders zou je er veel genuanceerder over denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht: aha. Jammer dat dat niet op de site staat, en dat emancipatie als trefwoord niet eens bestaat op de site.
Als je zoekt, vind je wel stukken erover, maar als zelfstandig onderwerp is het kennelijk afgeschaft 9was eerder niet zo).
Drepolli
12 jaar geleden
Hippo zoek het maar op anders moet je niet zo wijs praten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli: ik begrijp dat je het niet snapt ;-)
Drepolli
12 jaar geleden
Nee jij verwijt mij geen onderzoek te hebben gedaan terwijl je dat zelf ook niet hebt gedaan. 99% allimentatie betalingen door de man uitleggen is wel erg moeilijk. Daarom vraag ik om bewijs dat de man hier niet gediscrimineerd word. Kun je jouw standpunt dus onderbouwen. Hopelijk begrijp jij mij nu en kun je jouw ideologische reflectie aanpassen op een juiste bovenbouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo: Een dubbeldikke plus. En zeker voor de manier waarop je met deze vooringenomen Chiller (wat een Giller!) discussieert over iets waar hij wekelijk geen bal van weet of begrijpt. Hulde!
Drepolli
12 jaar geleden
Het zijn vreemd genoeg altijd vrouwen(of buitenlanders) die lopen te gillen als ze iets niet aanstaan en ze zich zogenaamd gediscrimineerd voelen. Mannen hoor je niet en daarom denken de vrouwen dat ze gediscrimineerd worden. Mannen worden ook gediscrimineerd maar daar hoor je ze niet over(daarom denkt iedereen dat ze niet gediscrimineerd worden). Hopelijk kunnen jullie vrouwen feiten aanslepen met mijn ongelijk waar ik steeds om vraag. Maar ik verwacht er weinig op sinds je nooit hard kan maken dat in 99% van de gevallen alimentatie betalen eerlijk is. 80-90% zou misschien nog kunnen, maar deze getallen worden te hoog.
Hierbij nog de bron(jammer genoeg niet bestand bij cbs kunnen vinden). Het is toch belachelijk dat de vrouw in principe op haar luie kont kan zitten en kan terne op de man zijn zak als ze niet wilt werken?
Drepolli
12 jaar geleden
http://www.alimentatie.nl/page?2,1184/Partneralimentatie/partneralimentatie_niet_meer_van_deze_tijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli: jij roept dat van alles zo is, maar ik zie nog steeds geen feitelijke onderbouwing van je stellingen.
Drepolli
12 jaar geleden
Klik de link boven ;) btw zelf al bewijs gevonden dat ik steeds vraag