waar kan ik me uitschrijven/inschrijven bij gemeenten onderling ?

ik wil me uitschrijven in enschede en weer inschrijven in hardenberg. alleen, nu kan ik nergens meer vinden hoe ik dat de vorige keer deed. digid codes heb ik allemaal..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als u vanuit een andere gemeente verhuist naar Hardenberg moet u dat melden bij de publieksdienst.
Als u in de gemeente Hardenberg komt wonen moet u daarvan aangifte doen. De gemeente zorgt er dan voor dat u automatisch wordt uitgeschreven uit de 'oude' gemeente. U moet officieel binnen vijf dagen nadat u in de gemeente bent komen wonen uw vestiging doorgeven
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je je inschrijft bij een andere gemeente dan waar je eerst woonachtig was wordt je automatisch uitgeschreven in je oude woonplaats.

Inschrijven in een gemeente kan alleen in levende lijve bij het gemeentehuis of een ander gemeenteloket. Aan je digID code heb je dus niks in dit geval.