Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik me uitschrijven/inschrijven bij gemeenten onderling ?

ik wil me uitschrijven in enschede en weer inschrijven in hardenberg. alleen, nu kan ik nergens meer vinden hoe ik dat de vorige keer deed. digid codes heb ik allemaal..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
759

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als u vanuit een andere gemeente verhuist naar Hardenberg moet u dat melden bij de publieksdienst.
Als u in de gemeente Hardenberg komt wonen moet u daarvan aangifte doen. De gemeente zorgt er dan voor dat u automatisch wordt uitgeschreven uit de 'oude' gemeente. U moet officieel binnen vijf dagen nadat u in de gemeente bent komen wonen uw vestiging doorgeven
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je je inschrijft bij een andere gemeente dan waar je eerst woonachtig was wordt je automatisch uitgeschreven in je oude woonplaats.

Inschrijven in een gemeente kan alleen in levende lijve bij het gemeentehuis of een ander gemeenteloket. Aan je digID code heb je dus niks in dit geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding