De Koningin betaalt geen belasting over haar inkomsten. Ze betaalt wel de gewone belasting die iedereen betaalt over iedere aankoop (BTW).

De Koningin ontvangt gewoon AOW (die ze aan goede doelen geeft) en ontvangt een stempas bij iedere verkiezingen. Dat maakt de leden van het Koninklijk Huis ook gewone burgers. Dat houdt onvermijdelijk ook in dat de Prins van Oranje en zijn vrouw kinderbijslag ontvangen over hun kinderen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Correctie, waarschijnlijk is het 1. de oude situatie 2. de situatie zoals die geldt voor de Koningin van het Verenigd Koninkrijk.

Uit de bron: 'Ze (leden van het Koninklijk Huis) betaalden namelijk altijd premie en zijn ook belastingplichtig over hun inkomen en vermogen.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, de koningin betaalt geen loon-en inkomstenbelasting.

Welke leden van het koninklijk huis wel en niet belasting betalen, en welke belasting wel en welke niet, kun je lezen op deze site: http://www.watvindtnederlandervan.nl/index.php?fPID=Nieuws&fID=308Koningshuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beatrix betaalt geen belasting omdat de vrijgesteld is van belasting. Lex en Max krijgen ook kinderbijslag.