Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de WWB-stortingsdatum nu ook veranderd naar de 23 ste?

Volgens het uwv staat dat de uitkeringsdatum gaat veranderen in de maand juni nl de 23 ste, maar er staat alleen voor WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering maar WWB staat er niet tussen...die wordt altijd de 14e gestort...weet iemand hier iest over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
655

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het UWV heeft niets te maken met WWB-uitkeringen, dus de betaaldatum van deze uitkering zal ook niet veranderen.

De gemeente (het SZW-loket) in verantwoordelijk voor WWB-uitkeringen en dus ook voor de betalingen. Het zou wel heel toevallig zijn, als je gemeente, precies op het moment dat er iets bij het UWV wordt veranderd, ook zoiets verandert. Maar om daar zeker van te zijn, is één telefoontje naar je gemeente, dienst SZW voldoende. Dan weet je precies waar je aan toe bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet, WWB betekent Wet Werk Bijstand oftewel de sociale dienstuitkering de Bijstand en die wordt voor zover ik mij nog herinner aan het eind vd maand uitbetaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding