Hoe groot is de kans dat Amerika de waarheid spreekt over het hele Bin laden gebeuren?

Amerika is al erg vaak de fout in gegaan door te liegen over bepaalde dingen(zowat de hele koude oorlog in Vietnam bijv.). Waarom zou Amerika nu wel de gehele waarheid vertellen? Wat houdt ze achter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Misschien niet de hele waarheid. Maar het is wel waar dat hij dood is. Want anders is de kans groot dat hij over een paar maanden wat van zich laat horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat Bin Laden dood is klopt wel wel want de Taliban en Al-Qaida hebben het inmiddels bevestigd.

Er zijn wel genoeg complottheorieën door mensen bedacht. Bijvoorbeeld dat Osama Bin Laden een CIA Agent was en dat Al-Qaida helemaal niet bestaat. Dat de Amerikanen achter de 'terroristische aanslag' zat van de World Trade Center. Dat ze naar het midden-oosten gingen voor olie.

Er zullen ongetwijfeld wel dingen zijn waarover Amerika zwijgt of liegt, maar daar zullen we nooit achterkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms moet men liegen om dingen te forceren, omdat men denkt als er niets gebeurd zal er ook geen oplossing komen. De kans dat de VS over het Bin Laden gebeuren liegt is wel heel erg klein. Men voert oorlog tegen de gehele Al-Quadi, dus men schiet er niets mee op om ineens over Bin Laden te liegen, via Internet zal er dan binnen een paar dagen een niet te traceren videoboodschap online komen die alles tegenspreekt. Bin Laden was al vleugellam gemaakt, en voor Al Qaida moeilijk te bereiken. De komplot-theorien ten spijt Bin Laden is omgebracht. Trouwens liegen en politiek zijn nauw verbonden aan elkaar, niet alleen Amerika maakt zich hieraan schuldig, ook onze eigen politici, dus geef niet alleen Amerika hiervan de schuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit nogal een verschil tussen andere landen creatief voorlichten over geheime acties en een actie zoals deze.

Als bin Laden niet dood is dan komen de republikeinse tegenstanders van Obama daar gegarandeerd achter (er zitten namelijk ook republikeinse ministers in zijn kabinet, waaronder minister van defensie Robert Gates) en die zullen het echt niet schuwen om de democraten zo genadeloos op hun nummer te zetten dat de eerst komende 3 presidenten republikeinen zijn wanneer bin Laden nog blijkt te leven. Obama en de democraten zouden een dergelijke leugen politiek nooit overleven. Daar ligt het onderwerp bij de Amerikaanse bevolking veel te gevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groot deel van het verslag, zal wel de waarheid zijn, althans zoals het Pentagon dat ziet. Het neerstorten/schieten van de helikopter roept wel weer vragen op, maar vooruit....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Osama Bin Laden heeft indertijd een brief geschreven aan de VS. Daarin vertelt hij heel precies wat hem dwars zit.
Als je de brief leest, wordt je wel duidelijk, waarom hij is doodgeschoten en geen eerlijk proces kreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kans is 25%. Bin Laden is namelijk dood of niet dood. Amerika liegt wel of niet. Slechts één van die combinaties is mogelijk, dus is die kans 1 op 4 , ofwel 25%