Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Misdrijf is erger, maar het precieze antwood staat in me MYL boek, ik zal het ff opzoeken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou denk ik dat een misdrijf een misdaad is maar... een misdaad is nog geen misdrijf. Met liefde zou ik nog een min geven maar vrees een min blokkade.
Misdaad= criminaliteit

Misdrijf=ernstig strafbaar feit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijkste antwoord vind ik!! Bedankt!!
Misdrijf is gepland..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil tussen een misdaad en een misdrijf is als volgt:

Een misdaad kan zowel een overtreding als een misdrijf zijn. Dus een misdrijf is ook een misdaad. Echter, er is een verschil met een overtreding.

Een overtreding is een relatief lichte strafbare gedraging (bijvoorbeeld rijden zonder licht), een misdrijf is een zwaardere strafbare gedraging (denk aan winkeldiefstal).

Op een overtreding staat maximaal één jaar gevangenisstraf, terwijl op een misdrijf maximaal 30 jaar of levenslang staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misdrijf: strafbare gedragingen die door iedereen wordt afgekeurd
misdaad:
Het plegen van delicten die door het publiekrecht zijn verboden of het niet nakomen van verplichtingen die door het publiekrecht zijn opgelegd. In beide gevallen is de pleger volgens die wetten strafbaar.

Toegevoegd na 22 seconden:
Goei vraag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding