Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost een Westland Lynx helikopter? (van defensie)

In Libië is een Westland Lynx helikopter van Nederland met bemanning gevangen genomen.
De bemanning komt terug, maar de helikopter houdt Libië.
Nou vroeg ik me af wat zo'n helikopter nou kost om aan te schaffen, en wat hij nu waard is. Dit kon ik namelijk niet op Google vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
824

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het enige dat ik er over kan vinden is dat het Engelse leger ooit een order van 80 Lynx-en heeft geplaatst voor een bedrag van 1 miljard pond.
Met een beetje rekenen kom ik er dan op uit dat zo'n ding ongeveer 14.6 miljoen euro kost. Tel daar nog wat wapentuig en de nodige upgrades bij op en ga er dan maar van uit dat zo'n ding rond de 15 miljoen euro gekost heeft...

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een site gevonden waar er 1 te koop staat voor 27,14 miljoen dollar ( een kleine 20 miljoen euro).
Toch zonde van het geld..

Toegevoegd na 8 minuten:
Nou ik ben lekker bezig, die van 27 miljoen is de nieuwe versie...
Aangezien Nederland niet het modernste wapentuig heeft zal het de oudere versie zijn die voor het luttele bedrag van 14,7 miljoen dollar verkocht word... (zie 2de bron)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo`n helikopter kost zeker een boel geld, maar als je praat over mensenlevens, dan heb ik het gevoel dat dat niet in verhouding staat tot de prijs van die helikopter.
Met andere woorden... Een mensenleven heeft in die zin toch een grotere meerwaarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding