Vliegen koningin Beatrix en kroonprins Willem-Alexander samen in één vliegtuig naar het Midden-Oosten of gescheiden met twee vliegtuigen ?

Om bij een eventuele crash niet zowel het staatshoofd als haar beoogde troonopvolger te verliezen lijkt mij de tweede optie gewenst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

Beatrix heeft meerdere kinderen.
Als Willem Alexander en Beatrix samen komen te overlijden, dan lijkt het me dat, totdat Amalia de juiste leeftijd heeft, het koningsschap tot die tijd vervuld gaat worden door Constantijn.

Toegevoegd na 35 seconden:
Oh, ik vergat de vraag te beantwoorden:
Ja, het lijkt me dat ze in 1 vliegtuig vliegen.

Toegevoegd na 8 uur:
Net beelden op het journaal van hoe ze uit het vliegtuig stapten: Bea voorop, daarachter heel duidelijk een Maxima en een Willem Alexander. Het ziet er dus naar uit dat ze echt samen in één vliegtuig gereisd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel zeker meen ik te weten dat koningin Beatrix en Willem-Alexander nooit samen in één vliegtuig mogen zitten. Het staat alleen nergens zwart op wit. Maar als je het bericht leest over de reis vandaag naar Oman, dan kan je het er tussen de regels door toch uithalen:

Koningin Beatrix is om even voor half vijf (plaatselijke tijd) aangekomen op het vliegveld van de Omaanse hoofdstad Muscat. Ze werd daar onder andere verwelkomd door vicepremier - Deputy Minister for the Council of Ministers - Fahd bin Mahmoud al Saïd en cultuur- en erfgoedminister Haitham bin Tarik al Saïd.

Na een korte (thee)ceremonie vertrok het gezelschap naar het even buiten Muscat gelegen koninklijk paleis Bait al Barak. Het prinselijk paar is daar in 2009 ook ontvangen. Koningin, prins Willem-Alexander en prinses Máxima kunnen zich opfrissen alvorens sultan Qaboos te ontmoeten, die hun had uitgenodigd voor een privédiner. © GPD

De koningin kwam aan. Maar haar zoon en schoondochter? Die waren er vermoedelijk al even eerder gearriveerd, of zouden kort erna arriveren....
Amadea
13 jaar geleden
Ook in de zakenwereld is het de gewoonte om bij een reis,of het nu een businessreis of een personeelsuitstapje is, niet de gehele directie in één voer,vaar of vliegtuig te laden, in geval van een calamiteit. Dus in de hogere regionen zal dat dan ook wel niet het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot voor kort volgen het staatshoofd en beoogd troonopvolger inderdaad niet in het zelfde vliegtuig, maar sinds een aantal jaar zijn er genoeg mogelijke opvolgers. Sinds die tijd vliegen ze samen. Ik weet alleen niet precies wanneer die regeling veranderd is.