Worden emailberichten gecontroleerd?

Ik stuurde een bericht in het 'Arabisch' naar vrienden. Het was een drieregelig bedankje voor een gezellig etentje. De tekst had ik door de vertaalmachine van Google gehaald en laten vertalen in het Arabisch, zodat het in eerste instantie onleesbaar is voor de ontvanger.
Daarom moest ik het bericht versturen in unicode. Om te controleren of dat zou lukken, heb ik het eerst naar mezelf gestuurd. Het duurde bijna een half uur voordat ik het in mijn inbox kreeg. Omdat ik dit eigenaardig vond, heb ik het een tweede keer geprobeerd en weer duurde het heel lang voordat het aankwam.
Is dit interventie van het AID?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is bekend dat de AIVD de grootste aftapper van de wereld is, we halen zelfs Amerika in, met ons kleine landje. Telefoon en internet verkeer wordt allebei gemonitord. Er worden meer dan 1000 telefoons getapt per dag.
Het zou dus best kunnen wat je zegt, maar ik denk niet dat je emailtje daardoor een half uur vertraging heeft. De AIVD kan mailtjes binnen een minuut vertaald hebben en gecontroleerd hebben.

Ik heb het zelf net ook even geprobeerd en bij mij valt niks op, ik krijg direct me mailtje terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk is dit gewoon traag internet, mensen van de politie oid kunnen niet zomaar van Jan en alleman de mails gaan controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee van Jan en Alleman. Mijn bank verbied mij uitdrukkelijk via email te corresponderen met mijn accountmanager.
Waarschijnlijk heb je deze email via Outlook of een ander mailprogramma verstuurd. Dus niet via webmail. Je mailprogramma verstuurd en ontvangt in een ingestelde interval. Bijvoorbeeld elk half uur. Dat is een antwoord waarom het zo lang duurt.
En ga er maar van uit dat iedere vorm van digitale communicatie wordt gemonitord door veiligheidsdiensten. Controle door veiligheidsdiensten zal dit verkeer nauwelijks vertragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, dat is gewoon toeval geweest, soms is een mail gewoon lang onderweg omdat ergens een hikje op de lijn zit.
probeer het nog maar eens een paar keer, waarschijnlijk zal de tijd variëren.
Als de AIVD je mail zou scannen, zouden ze juist alles doen om te zorgen dat dat niet opvalt lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijk heb je. Daar merk je niets van: Alle emails worden onderschept, opgeslagen, gescand op trefwoorden en een jaar bewaard. Dat geldt ook voor telefoongesprekken. Het is verboden je emails te encrypten.