Worden emailberichten gecontroleerd?

Ik stuurde een bericht in het 'Arabisch' naar vrienden. Het was een drieregelig bedankje voor een gezellig etentje. De tekst had ik door de vertaalmachine van Google gehaald en laten vertalen in het Arabisch, zodat het in eerste instantie onleesbaar is voor de ontvanger.
Daarom moest ik het bericht versturen in unicode. Om te controleren of dat zou lukken, heb ik het eerst naar mezelf gestuurd. Het duurde bijna een half uur voordat ik het in mijn inbox kreeg. Omdat ik dit eigenaardig vond, heb ik het een tweede keer geprobeerd en weer duurde het heel lang voordat het aankwam.
Is dit interventie van het AID?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is bekend dat de AIVD de grootste aftapper van de wereld is, we halen zelfs Amerika in, met ons kleine landje. Telefoon en internet verkeer wordt allebei gemonitord. Er worden meer dan 1000 telefoons getapt per dag. Het zou dus best kunnen wat je zegt, maar ik denk niet dat je emailtje daardoor een half uur vertraging heeft. De AIVD kan mailtjes binnen een minuut vertaald hebben en gecontroleerd hebben. Ik heb het zelf net ook even geprobeerd en bij mij valt niks op, ik krijg direct me mailtje terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100