Ben jij bang voor de "Islamitisering" van Nederland?

Graag beargumenteren, geen ja of nee.

Ik wil dit graag weten omdat Wilders het daar over heeft, en ik vroeg me af of er meer mensen hetzelfde gevoel hebben als Wilders.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk dat zo'n onderwerp zoveel mensen aan het reageren zet :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil graag jouw vraag beantwoorden, maar dan wil ik eerst van jou duidelijk weten wat je onder Islamitisering verstaat. Op TV zag ik bijvoorbeeld een rare Wildersfan die geloofde dat dit betekende dat we over een paar jaar allemaal richting Mekka moesten bidden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je zelf invullen daarom heb ik ook " geplaatst. In basis betekend het dat de Islam een steeds grote rol gaat spelen in de Nederlandse samenleving.
Antoni
14 jaar geleden
Bedoel je "Islamisering"? Daar heeft Pim Fortuyn een boek over geschreven, met de overduidelijke titel: "Tegen de islamisering van onze cultuur" verschenen in 1997. In 2001 verscheen een herziene uitgave van het boek met een nieuwe titel: "De islamisering van onze cultuur".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Essie, je krijgt er een hele kluif aan om straks het beste antwoord te kiezen haha - goed weekend!

Het beste antwoord

Nee, ik ben daar niet bang voor. Ik ben bang voor de macht van religie in het algemeen. Ik vind dat de mensenrechten zorgvuldig moeten worden gehandhaafd.
Een geloof moet een geloof zijn, iets persoonlijks. Eigenlijk is religie heel ouderwets. Het zijn wetten van voor de wetgeving. In een wereld waar de mensenrechten in het oog gehouden worden is religie mijns inziens overbodig. Het hele gedoe over de Islam zet dit op scherp. We zullen moeten kiezen en stoppen met schipperen en iedereen proberen tevreden te houden.
Nederland heeft wetten en regels die los van geloof moeten zijn ook het christelijk geloof mag geen rol spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ben er niet bang voor, althans, nu nog niet. Wel vind ik dat we moeten oppassen dat het niet uit de hand gaat lopen. Onze eigen normen en waarden mogen we niet verliezen ten koste van die z.g. islamitisering.
We moeten open staan voor anderen, maar hun moeten zeer zeker ook openstaan voor onze manier van leven. Dat laatste kan mij wel eens beangstigen, maar alles bij elkaar ben ik er (nog) niet bang voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar ben ik niet bang voor. Als onze 'buitenlanders' betere banen krijgen, zullen hun kinderen meer ontwikkeling krijgen en dan krijgen zij net zo goed met ontkerkelijking te maken als dat bij ons gebeurd is. Het is een proces wat langzaam gaat, maar het is echt bezig.
Zelf woon ik ook tussen Turken en Marokkanen en het allerlaatste wat zij willen is terroristje spelen. De meesten willen het zelfde als wij; ze zitten alleen zo'n beetje op het punt waar wij zestig jaar geleden zaten, toen gingen wij ook en masse naar de kerk.
En natuurlijk lopen er wat onaangepaste en erg vervelende mannetjes rond, maar dat is toch maar een klein aantal, ze vallen wel het meeste op.
Dat laatste is waar Wilders gebruik van maakt. Hij wil ons doen geloven dat alle Marokkanen zijn als de criminelen en overdreven godsdienstfanaten die er tussen lopen, maar de grote meerderheid wil gewoon een baan en een auto en als je zelf eenmaal met moeite een auto bij elkaar hebt gespaard dan ga je niet lopen relschoppen met het risico dat je auto in de brand gaat.
Wilders bespeelt de angst en onvrede bij veel Nederlanders en daar heeft hij succes mee. Wilders is een begaafd politicus, maar dat wil niet zeggen dat hij gelijk heeft, hij weet alleen goed onze zwakke plekken uit te buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders zegt wat de meerderheid van de Nederlanders denkt, maar niet uitspreekt. Hoe vaak hoor je mensen niet klagen, maar als het tijd wordt om te stemmen dan stemmen ze cda :o) Het is een heel moeilijk onderwerp. Het is heel moeilijk om een goed standpunt in te nemen, omdat het heel moeilijk is om juiste informatie te vergaren.
Rieneke1
14 jaar geleden
je vergeet het puntje daadwerkelijk te geven cavi ;p
+1 van mij .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, eens! @qwyzux: nee hij zegt niet wat die mensen DENKEN maar wat ze VOELEN. Als je gaat nadenken kom je tot heel andere conclusies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op mensen, de Islamieten willen dat we bang zijn, niet alleen Wilders., de Islam regeert bij de angst. Daar moeten we bang voor zijn. Nu kan het nog, we zijn nog in de meerderheid.
Echt bang niet...

Als ik kijk in de Islamitische landen in de wereld dan is de scheiding tussen kerk en staat ver te zoeken. En ik ben van mening dat we in Nederland de scheiding tussen kerk en staat moeten houden zoals het is...

Hiernaast staat Nederland bovenaan de lijst in Europa m.b.t. het opvangen van asielzoekers. Er zijn vandaag de dag zelfs tentenkampen daarvoor, omdat de reguliere opvang het toenemende aantal niet meer aan kan...

En nu zullen er ongelooflijk veel mensen zijn die zeggen dat we hier goed aan doen. Het zal allemaal wel. Maar het zijn er alleen dit jaar al 6.000 die we niet kwijt kunnen in de reguliere opvang...

Ik ben van mening dat er op dat punt gewoon duidelijkheid moet komen. Gewoon een bordje "Vol=Vol" ofzo. En er moet hierin ook sneller worden gehandeld. Geen goed argument om hier asiel aan te vragen? Dan gewoon het land uit. Er gaan iedere dag tientallen vliegtuigen naar alle uithoeken van de wereld. Dus keuze genoeg om een ander land te zoeken, waar geen tentenkampen nodig zijn voor de opvang van asielzoekers. Het gros hiervan zijn overigens nog steeds 'gelukzoekers' en geen asielzoekers. Want je kan mij niet wijs maken dat als je via Frankrijk, of Duitsland Nederland binnen komt dat in dat land je leven gevaar liep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer heel mooi gezegd +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het weer eens 100% met je eens.
+1. Nog even een aanvullend feitje op de "gelukszoekers" bedenk wel dat de mensen die het echt een reden hebben om hier te komen het vaak niet eens kunnen betalen. Wat wij hier vaak krijgen is dus het uitschot van de samenleving elders, die via minder nette manieren wel het geld bij elkaar hebben weten te harken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: Dank je... Zo ongenuanceerd wou ik het er nu ook weer niet neer zetten. Dit laat ik liever over aan de mensen die hier goed in zijn;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht juist dat Limburg aan het ontvolken was ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in een relatief kleine stad en hiervan is ruim 1/3 moslim van de inwoners en er staan 4 moskeën. Dit overigens wel tegenover 8 kerken. Maar dat waren er ooit 26...
ben ik absoluut niet bang voor zolang religieuzen met hun beperkingen ze maar niet op gaan dringen bij anders denkenden. Laatste is christenen ook niet onbekend helaas, geen weten aannemen op basis van welk geloof dan ook, geen nationale beperkingen voor welk geloof dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders maakt ons bang, en daar spint hij garen mee... Op zich is wat hij doet goed, hij stelt vragen en faciliteert een gevoel van de bevolking, daarin is hij een goed politicus, zo niet de beste... Maar de manier waarop dat klopt niet, hij voert ons angst en daarmee zet hij een toon die de angst rechtvaardigt, en dat deugt van geen kanten...

Amerika doet precies hetzelfde, het roept de War on Terror uit, gaat in de aanval en DAARDOOR krijg je dat hele groepen zich gaan verzetten en zaken gaan doen die de War on Terror rechtvaardigen... Maar zo werkt dat niet, mister Bush... Nu is er een andere president, die helemaal de andere kant opgaat en het wordt meteen rustiger in de wereld... De islam gaat nu zelfs spreken, uitleggen en komt nader bij... Dus door het optreden van Obama is de War on Terror gestopt, dat is hoe het moet... Niet de harde polariserende lijn van Wilders...
Dus de methode hoe de man luistert naar het volk is ongeëvenaard, maar hoe hij dat doet is dan wel weer beneden alle peil...

Dus ik ben niet bang voor Islamitisering van Nederland, maar wel als Wilders aan het roer staat van Nederland...

Ik probeer altijd een voordeel te vinden aan alles, zo ook Wilders... Wat hij doet in mijn ogen is het volgende... Hij opent onze ogen, dat moet gezegd, maar dezelfde geopende ogen zullen ook tegelijkertijd gaan zien dat de weg Die Wilders inslaat een doodlopende weg zal zijn... En dat zijn dezelfde ogen die Wilders geopend had... Dus het komt allemaal goed met Nederland... En alles wat je overleeft maakt je sterker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord! over 40 jaar zal het ook een stuk beter gaan, maar ik leef nu en heb nu last van al het gedoe, in de breedste zin des woords :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt, maar dat gold 40 jaar geleden ook... En het is makkelijker te dragen nu, als je weet dat het goed gaat komen...
Ja daar ben ik wel bang voor. De Islam komt in de Nederlandse geschiedenis niet voor. Nederland is altijd een vrijgevochten/open/tolerant land geweest. Daardoor is er na de 60-er jaren (gastarbeiders) een influx geweest van mensen die de Islam aanhangen. Onze regering en bestuursvormen moeten een reflectie zijn van de verhoudingen binnen onze samenleving. Dat betekent dat er steeds meer Moslims op posities komen waar beslissingen genomen worden en waar lijnen uitgezet worden. Dat betekent dan weer dat de Islamitische denkbeelden steeds meer deel gaan uitmaken van "Nederland". Waarom mij dat bang maakt, is omdat de leefregels, wetten en samenleving gaan veranderen naar denkbeelden die anders zijn dan ik gewend ben en die niet stroken met hoe Nederland was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloven is prima, maar houd het lekker in je eigen privé wereld! De islam staat niet bekend om deze scheiding dus van mij hoeft het niet zo.

Ons huidige politieke en rechtssysteem heeft al last genoeg van de christelijke moraal.

Wanneer ik kijk naar landen die het islamitische recht hanteren en waarbij ook de politiek vooral vanuit de moskee wordt gestuurd, dan zie ik bijna nooit iets waarmee ik zou willen ruilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik ben er niet bang voor
ik maak me meer zorgen over discriminatie want dat aantal stijgt behoorlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Inderdaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat misbruikte tolerantie leidt tot discriminatie.
Ja, daar ben ik natuurlijk bang voor. Als de sharia hier ingevoerd wordt is dat een slechte zaak. Het gaat bijna ongemerkt en we moeten waakzaam blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we hebben toch al eeuwen de christelijke variant van de sharia gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar dat was goed.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kempo - Gehad ja. Sharia is wel een graadje erger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam. ’Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid. En wie in de meerderheid is heeft de macht, ook in een democratie,’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst is een slechte raadgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Feniks: Dat is een dooddoener, je weet best wat er met de vraag bedoeld wordt.
Nee daar ben ik niet bang voor.

Ik ben wel bang voor intolerantie naar dier en mens. Helaas komt intolerant gedrag voort uit extreme geloofsovertuiging. Ook vanuit de Islam, maar zeker ook vanuit andere geloven en overtuigingen. Mijn wens: Wij kennen een religieuze tolerantie, laat de religieuzen ook een tolerante houding hebben ten aanzien van anders denkende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want de MEESTE Islamieten in Nederland zijn gematigd en juist naar Nederland gekomen vanwege de tolerante houding, niet om het systeem te introduceren wat ze "ontvlucht" zijn. Men zal dit niet openlijk toegeven maar wel denken.

Bovendien verschillen de meeste waarden en normen niet zo van "onze" christelijke; de Islam en het Christendom hebben als abrahamitische religies dezelfde wortels, maar zijn anders geevolueerd.

Fundamentele rechten zijn verankerd in onze grondwet en die verander je echt niet zomaar als gevolg van welke religie dan ook.

Waar ik wel bang voor ben is voor de politieke kunsten van Wilders, die door angstzaaien een groep als oorzaak van problemen aanwijst. Het doet me denken aan Hitler, die was ook zo slim, aardig en zei waar het op stond. Op een gegeven moment kon je niet meer openlijk toegeven dat je het niet met hem eens was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want de volgende regering zal hieraan een eind maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Islamisering valt nog reuze mee.

we hebben wel last van reli-groeperingen dat wel,

Volgens sommige groepen hebben vrouwen niks te zeggen

Er zijn groepen die met hun voet tussen de deur mij willen overtuigen

Er zijn groepen die vinden dat ik zondag niet mag winkelen

Er zijn groepen die vinden dat niet iedereen van elkaar mag houden

En als je van elkaar houd, dat je dat eerst aan hun moet vertellen (trouwen) en dan mag je er pas aanzitten...

nee WIJ hebben het perfect voor elkaar zeg....

Zolang (!) die Islamitische regels alleen voor hun eigen geloofsgenoten geld, en ze er mij niet mee lastigvallen gaan ze hun goddelijke gang maar. We hebben ook in ons landje wat dat betreft nog heel wat te leren.

Dat je hun kleding niet mooi vind, ok, ben ik eens. Ik zie ook liever een mooie meid dan een burka. Maar dat is een kwestie van smaak. In mijn jeugd vonden de ouderen al die spijkerbroeken en lange haren een ramp, het zou slecht aflopen met de wereld, als het zo doorging.... dat kon echt niet langer zo...

Zolang je elkaar de vrijheid geeft je leven in te richten zoals je dat zelf wilt, is het volgens mij het beste voorbeeld wat we de wereld geven kunnen.

En voor die VRIJHEID moet je NIET bij de PVV zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is een eerder antwoord van mij bij een dergelijke vraag:
ik was ’‘eerst’‘ stellig tegen deze man..en hij heeft ook maar 1 punt om over te praten in zn pvv…heel flauw is dat maar ik denk dat als deze man aan de macht komt ook heel veel dingen zullen veranderen in ’‘ons’‘ voordeel…het spijt mij zeer (en begrijp me niet verkeerd mn vriend is buitenlands) maar het feit alleen al dat de ene moskee na de andere uit de grond schiet baart mij zorgen. kijk er is een vesrchil tussen vrijheid van meningsuiting en mensen beledigen en dhr Wilders doet het tweede…maar stel je voor dat er NIEMAND in dit land zich een beetje verzet…..hoe zien we er dan over 20 jaar uit…..?

dus mijn antwoord is JA....