Politieke partijen die ooit nogal principieel waren laten nu hun huik naar de populistische wind hangen: is dat een goede zaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap je vraag niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me een taalkundig instinkertje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Jinx: je kan allerlei problemen met deze vraag hebben behalve taalkundige naar mijn idee. @ XiniX: ik kan hier geen antwoord op mijn vraag geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook de P.v.d.A. neemt niet duidelijk stelling in veel zaken, wat net zo zeer populistisch is als de politiek van de P.V.V.
Antoni
14 jaar geleden
Wat is een "huik"? Als het gaat om een typfout: ik kan er maar niet achter komen wat je nu precies bedoelde, feniks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huik = windhuik; langwerpige conische zak met gat in bodem, te zien bij bruggen en vliegvelden, waaraan men windrichting en windkracht kan afzien.

Het beste antwoord

Als ze echt naar de mensen zouden luisteren zou dat een goede zaak zijn. Maar zoals altijd gaan ze af op wat de grootste schreeuwers roepen. Daardoor blijven ze elitair. Ik heb desondanks nog liever populistische partijen dan elitaire partijen die zich nergens wat van aan trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik vrees dat in het post-Fortuynse tijdperk populisme en charisma een onderdeel zijn geworden van het takenpakket van een politicus.

Een partij als PVV kan alleen maar veel aanhang krijgen als een deel van de bevolking zich niet gehoord voelt. Dat lijkt dus nu aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geen goede zaak maar een belediging van de stemmers.

Toegevoegd op 16-06-2009 23:03:14
Wha, sorry fout antwoord! ( alsnog bedankt voor de 2 duimpjes omhoog)

Het een juist een goede zaak dat zij hun principes vasthouden aan de ideologie van de partij maar zich ondertussen aanpassen op de omstandigheden.

Zou iedere partij moeten doen.

(je formuliering maakt het wel een instinkertje..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je eigen aanpassing van je antwoord het er ook niet echt duidelijker op maakt.
Niet zozeer een belediging van de stemmers als wel een belediging van de intelligentie.
Ze kunnen verkondigen wat ze willen, zo gauw ze hun kont weer op het pluche hebben genesteld waait al gauw weer hun eigen wind, want "Zij hebben immers gewonnen"... verkiezingsprogrammaafspraken?? Dat wordt pas weer een zorg voor 4 jaar later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen dat de stem van het volk altijd gelijk heeft.Ik durf dat zeer te betwijfelen.Ik denk dat een zeer integere mens als politicus kan dwalen en velen met hem,geen goede zaak dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met principieel? Betekent dat dat principiëlen wel een oplossing weten voor de problemen? Zijn partijen die wel oplossingen zoeken niet principieel? Wat is een huik? Nogal vage vraag naar mijn mening.