Een goed voorbeeld is Italië.

Een democratie die wordt geleid door iemand die ook de media in het land beheert. Hij kan dus precies de regie over zijn publiciteit bepalen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hij uit moge glijden over een bananenschil.

Andere antwoorden (1)

Het begrip democratie of media-democratie is een uitdrukking van het idee dat democratische landen vooral geregeerd worden door diegenen die de macht hebben om via de media de publieke opinie te beïnvloeden. Vaak wordt ook met dit begrip bedoeld dat het de media zelf (als collectieve actor) zijn die de macht hebben in een land.

Het begrip is een mengeling van Grieks en Latijn en betekent regering door de media.