Gaan streng gelovige 'machtsdragers' anders om met verbaal agressieve personen dan niet gelovigen en uit dit zich in een andere aanpak ?

Met machtsdragers bedoel ik politie en justitie.
Met verbaal agressieve personen: mensen die het niet zo nauw nemen met een vloek of verwensing meer of minder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Tjonge, tot nu toe alleen antwoorden in de trant van "nee, iedereen is gelijk", of in negatieve zin over gelovigen en/of gezagsdragers. Bijzonder!

Ik ken geen studies onder politieagenten, maar wel onder andere 'frontlinie-werkers' (ambulancebroeders, bemoeizorg-hulpverleners). Daar blijkt dat gelovige hulpverleners over het algemeen minder snel meegaan in de 'verbale storm' van zulke cliënten dan niet-gelovigen (niet zo verrassend); maar vreemd genoeg óók, dat gelovige hulpverleners MINDER veroordelend zijn naar vloekende klanten dan niet-gelovige werkers. Voor mij [opgevoed door a(nti)theïsten] nogal een eye-opener. Ik had verwacht dat Godvrezende mensen sneller met hun oordeel klaar zouden staan over vloekers, maar blijkbaar juist niet. In elk geval niet in bovengenoemde onderzoeksgroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hoop ik niet, want voor de wet is iedereen gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Voor de wet is iedereen gelijk dus moet je gelijk behandelen, maar maar, als een gelovige politie iemand aanhoud die veel verbaal geweld gebruikt, dan ga je daar streng mee om, binnen de regels, maar als die zelfde agent iemand aan houd die niets zegt en heel gedwee is gaat hij er natuurlijk anders mee om veel rustiger, dat is toch logisch, mischien begrijp ik de vraag niet goed, maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan, ook het karakter van een agent is bepalend voor zijn of haar functioneren plus het fijt dat ze opgeleid zijn om politie te zijn, hoe meer ik schrijf hoe minder ik de vraag begrijp, dus kijk ook naar de andere antwoorden!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gepoka, Ik denk dat de vraagsteller bedoelt met het woord 'gelovigen', streng gelovige kwa religie...tenminste dat begrijp ik er uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een heel erg lange zin. Met kortere zinnen, dus meer hoofdletters en punten, raak ik niet zo buiten adem.
Als dat zo zou zijn, dan had ik wel wel een verklaring voor. Enerzijds omdat het beroep en de functie van ambtsdragers mogelijk streng gelovige, zelfverzekerde en over zichzelf positief denkende mensen aantrekt, die denken dat hun waarheid de enige is, een regentenmentaliteit.
Anderzijds dat ze minder verdraagzaam zouden kunnen zijn en daarom streng zijn t.o.v. mensen die "anders" zijn.