Kan je aangifte doen van oponthoud?

Stel: Een zeker individu of organisatie houd je onnodig op. Hierdoor kom je te laat bij je volgende afspraak waardoor deze helemaal in het water loopt en jij schade door leid.

Is dit strafbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet zoiets niet bekijken in het kader van het strafrecht. Als je je recht wilt halen, dan zul je moeten aantonen dat die organisatie nalatig was en de onnodigheid moeten aantonen. Daar heb je een forse klus aan!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het gaat om oponthoud bij een treinreis van de NS, dan kan je bij een vertraging van 30 minuten of meer je geld terugkrijgen. Zie ook http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/menuitem/include/1190105476269/geld+terug+bij+vertraging?p=1190105473125&packedargs=language%3Dnl

Dat is natuurlijk niet alles, maar het is een begin.

Of je een schadevergoeding kan krijgen voor de door het oponthoud geleden schade, zou je in eerste instantie bij de betreffende organisatie zelf moeten vragen. Daarna kan je altijd nog aangifte doen.

Het lastigste is waarschijnlijk het bewijzen van het ONNODIG ophouden van jou door de organisatie. Er zullen maar weinig mensen of organisaties zijn, die jou MET OPZET zullen ophouden.
Antoni
14 jaar geleden
Als je volgende afspraak in het geding komt kun je altijd even bellen dat het wat later kan worden.
Maar strafbaar, nee dat is het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een heleboel rompslomp zou je misschien je gederfde winst kunnen verhalen op die persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekkie, daar ben je toch zelf bij. Je moet jezelf verwijten als je het tempo niet kan houden. Dus doe 'aangifte' tegen jezelf.