Word wiskunde verplicht bij een Havo examen?

Ik doe havo/vwo maar ik ben heel slecht in wiskunde. De regering was van plan om wiskunde als verplicht vak in een havo examen te stoppen. Gaat dat door?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Kimath
13 jaar geleden
Wiskunde was toch al verplicht? Of heb ik het mis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath: in Cultuur en Maatschappij niet.
Kimath
13 jaar geleden
Ah, weer wat geleerd :)

Antwoorden (4)

Dat is wel de planning ja. Minister Van Bijsterveld wil alleen nog een alfa- en een bètaprofiel op de HAVO, in beide zit wiskunde.
Wanneer dit doorgevoerd wordt, is nog de vraag.
Hier vind je het nieuwsbericht van het ministerie hierover: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010/12/07/van-bijsterveldt-terug-naar-de-kern-in-het-onderwijs.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja gelukkig gaat dat door. Klinkt wellicht wat vreemd dat ik het woord: gelukkig gebruikt. Maar wiskunde is voor een hoop beroepen noodzakelijk. Door voortijdig al de keuze te maken om GEEN wiskunde te volgen, sluit je je af voor een hoop mogelijkheden. Daar wordt door het kabinet nu een stokje voor gestoken.

Maar ik zal je geheimpje verklappen. Ik snapte op de MAVO geen bal van wiskunde. Kon de formules wel toepassen aangezien je die uit je hoofd kon leren. Maar ik begreep echt niet wat ik aan het doen was. Toen kwam ik op de MTS en ging ik die wiskunde echt toepassen. Het kwartje viel en heb er nooit meer een probleem mee gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet gaat dat gewoon door. En eigenlijk best goed, al heb ik zelf ook een hekel aan wiskunde.

Alleen is het meestal zo bij wijzigingen in het onderwijs, dat het vanaf het jaar dat het geldt, dit wordt toegepast op de eerste klas. Dus waarschijnlijk zal jij geen eindexamen te hoeven doen in wiskunde (als je al bezig bent, natuurlijk).

Toegevoegd na 35 seconden:
Laat die tekst tussen haakjes maar weg! Was vergeten dat je al zei, dat je nu op de havo zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde zit altijd al verplicht in het examen. Niet in het schriftelijk examen, maar in het schoolexamen. En dit laatste telt ook zeker mee voor je diploma.