Omdat het veel logischer is iemand te kiezen omdat hij geschikt is voor de taak, dan iemand op een troon te zetten omdat een verre voorvader van een broer van een voorvader ooit eens een keer de spanjaard heel hard heeft laten schrikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen verklarend antwoord (want als het logisch zou zijn, zou het voor alle landen gelden), maar geeft vooral je opinie weer. Dus een min.
Omdat Amerika nooit een koningshuis heeft gehad. Het land is met het presidentschap ontstaan, oorspronkelijk leefde daar de indianen, niemand regeerde het stuk land "Amerika", er werd gewoon op geleefd, het was nog geen staat, zoals het nu is. Als allereerste waren de Nederlanders daar de baas, daarna kwamen de Engelse die het veroverde (daarom spreekt ook iedereen daar engels). Daarna was er burgeroorlog tussen het Noorden en het Zuiden. Toen dit was afgelopen hebben twee mannen de hand geschut en een verdrag getekend. Toen ontstond het HUIDIGE AMERIKA, er werd toen 1 persoon aangesteld (de president) die het land regeerde samen met andere senatoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste Europese bewoners van Amerika waren juist uit Europa vertrokken vanwege de feodale Europese bestuurscultuur. Vandaar hun gekozen staatshoofd.