Niet alleen minder, gewoon helemaal niet meer!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, en alles wat ze gegeven een keer terug vragen. Daarna geven aan mensen in Nederland die het hard nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontwikkelingsgeld wordt meestal verstrekt op voorwaarde dat het in het land van de gever wordt uitgegeven. Uiteindelijk komt dat geld, zij het via andere wegen, weer terug.

En elkaar een beetje helpen is niet meer dan normaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles van die tsunami is ook verdwenen. Ik zeg, stoppen, ze hebben er toch niks aan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet een kwestie van meer of minder geld, het is volgens mij meer een kwestie van de manier en plek van uitgeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer is altijd welkom maar belangrijk is dat europa de beleidsdoelstellingen bepalen. Nu weet de ene hand niet wat de ander hand geeft en daar wordt misbruik van gemaakt. Dus in percentage uitgedrukt 2 à 3 % van het bbp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar alleen als wij hun vrouwen mogen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dat er geld naar ontwikkelingsgebieden gaat, is een "must". Waar maken wij ons over het algemeen druk om? Of we geld hebben voor genoeg luxe? In ontwikkelingsgebieden gaat om voldoende eten om in leven te blijven..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doordat ontwikkelingshulp gekoppeld is aan het bbp, en de economie krimpt met drie procent, geven we al drie procent minder uit aan ontwikkelingshulp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zouden niet alleen zomaar geld moeten geven, maar de projecten waar het geld aan besteed wordt ook moeten begeleiden. In ieder geval ervoor zorgen dat het geld ook écht bij de mensen komt waar het voor bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze moeten eerst zichzelf ontwikkelen nu...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar vooral ook op een andere manier. De huidige manier is zeer inefficient. Men kan veel beter werken met o.a. microkredieten en werkgelegenheid creëren. Dat is een heel stuk efficienter dan het huidige systeem.